ساخت مدل مینیاتوری با بیش از 3 هزار قطعه

شیرون به دنیای LEGO آمد

13 خرداد 1397 21:00

بیایید صادق باشیم؛ خیلی‌ از ماها نمی‌توانیم جز در بازی‌های ویدئویی، پشت فرمان هیولای بوگاتی بنشینیم. نه تنها ما، بلکه سایر مردم جهان نیز شانس کمی دارند تا این ابرخودرو فرانسوی را حتی از نزدیک ببینند. پس این وسط، تکلیف عاشقان شیرون چه می‌شود؟ جواب این سوال را لگو می‌داند.

اگر شما هم از هواداران شیرون هستید، باید بدانید که به‌تازگی طراحان حرفه‌ای Lego Technic، موفق به ساخت مدل لگویی شیرون شده‌اند. این مدل در مقایس یک‌هشتم ساخته شده، یعنی طول آن معادل 56 سانتیمتر، عرض آن 25 سانتیمتر و ارتفاعش نیز 14 سانتیمتر است.

 

 

این مدل، دقیقا از 3599 قطعه لگو شکل گرفته است که قطعا سرهم کردنشان، حسابی سرگرم‌تان می‌کند. مانند مابقی محصولات لگو تکنیک، شیرون نیز صرفا یک مدل اسباب‌بازی نیست و قطعات متحرک زیادی دارد. به‌عنوان مثال، بال عقبی آن، قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و پیستون‌های پیشرانه 16 سیلندرش، جابجا می‌شوند. این شیرون همچنین سیستم تعلیق دارد، رینگ‌های قابل تعویض هستند و جالب‌تر از همه اینکه، با پدال شیفترهای پشت فرمانش، می‌توانید دنده‌های گیربکس 8 سرعته‌اش را تعویض کنید.

اگر بودجه‌تان به خرید 2.4 میلیون دلاری شیرون در دنیای واقعی نمی‌رسد، اشکالی ندارد چراکه در دنیای لگو، این مدل مینیاتوری شیرون تنها 350 دلار قیمت دارد و خوشبختانه تولید محدود نیست و هرکسی می‌تواند آن را داشته باشد!


یادآوری: بوگاتی که از سال 1998 تحت تملک فولکس‌واگن است، در فاصله 2005 تا 2015 تنها 450 دستگاه ویرون ساخته بود درحالیکه برای تولید شیرون، تیراژ 500 دستگاهی درنظر گرفته است. بوگاتی در سراسر جهان، تنها 34 نمایندگی فروش (در 17 کشور) دارد.

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : shop.lego.com

دیدگاه کاربران