دلربایی آئودی‌های R8 با تیونینگ ABT در آلپ

گرما در سرما

13 خرداد 1397 11:40

پس از حمل دو دستگاه آئودی R8 کوپه به قطر برای یک پروژه عکاسی، ایده دیگری به ذهن عکاسان خطور کرد: چرا برای ثبت عکس‌های خانوادگی باشکوه، این دو برادر را به رشته کوه‌های آلپ نبرند؟

پس از تغییرات انجام شده قیمت آن‌ها بیش از دو برابر افزایش داشته و به 350 هزار دلار رسیده است.این دو خودرو، از نسخه‌های اسپایدر (سقف بازشونده) آئودی R8 هستند. مدل جدیدتر نسخه دیفرانسیل عقب RWS و متعلق به سال 2018، اما برادر بزرگتر از نسخه GT S است و به سال 2011 تعلق دارد. هر دو آن‌ها دست‌پرورده تیونر مشهور، ABT هستند که در اعمال تغییرات روی خودروهای آلمانی مهارت زیادی دارد.

تغییرات انجام شده برروی مانند استفاده از پوشش فیبرکربن، بال عقب پهن، سپرها، جلوپنجره و خروجی‌های اگزوز جدید باعث شده تا ارزش 350 هزار دلاری پیدا کنند. به نظر می‌رسد پرداخت چنین رقمی ارزشش را داشته، چرا که لااقل می‌توان ادعا کرد مدل ABT ظاهر جذاب‌تری نسبت به مدل استاندارد دارد.

ABT غیر از تغییرات ظاهری، در بخش فنی هم خودروها را مورد تغییر و بهسازی قرار داده است. پیشرانه تنفس طبیعی 10 سیلندر 5.2 لیتری آن‌ها که در حالت عادی 540 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند، مورد بروزرسانی قرار گرفته تا 611 اسب‌بخار خروجی داشته باشد. حداکثر سرعت هردو خودرو 322 کیلومتربرساعت و شتاب صفر تا صدشان معادل با 3.7 ثانیه است. علاوه‌براین تقویت صدای پیشرانه و بهره‌مندی از شیفتر تعویض دنده پشت فرمان لذت رانندگی را دوچندان می‌کند.

به نظر می‌رسد این آخرین دلربایی‌های R8 باشد، چرا که با توجه به گفته‌های مدیر بخش تحقیق و توسعه آئودی، این خودروی افسانه‌ای به پایان راه خود نزدیک می‌شود. بعید نیست قبل از پایان کار و به عنوان یادبود، نسخه تولید محدود و ویژه‌ای از آن عرضه شود؛ باید منتظر ماند و دید

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران