پیش‌نمایشی از R8 جدید

معرفی نسل دوم آئودی R8 LMS مسابقه‌ای

10 مهر 1397 17:00

در پاریس 2018 خبری از نسل جدید R8 نبود، ولی آئودی در عوض از نسل دوم نسخه مسابقه‌ای آن پرده برداشت؛ خودرویی به‌نام R8 LMS GT3 که چهارمین مسابقه‌ای آئودی در چهارمین سال متوالی است. از ما نشنیده بگیرید ولی این مدل مسابقه‌ای، می‌تواند پیش‌نمایشی از نسل جدید R8 نیز باشد.

قیمت پایه‌ای این آئودی مسابقه‌ای از 398 هزار یورو شروع شده و کیت بدنه آن هم 28 هزار یوروست.آئودی می‌گوید نسل جدید R8 LMS خودرویی است که قابلیت سفارشی‌سازی دارد؛ یعنی اینکه خرید تجهیزات و لوازم جانبی آن، دیگر برای مشتریانش الزامی نبوده تا به لطف این ویژگی، ‌قیمت تمام‌شده این ریسر آلمانی حالا کمتر از گذشته باشد.

علاوه‌بر این، تیم آئودی اسپرت، تمرکز زیادی برای بهبود ویژگی‌های آیرودینامیکی این خودرو داشته‌اند تا هم حداکثر سرعتش بیشتر شود، هم پایداری‌اش بهتر باشد و هم اینکه سیستم خنک‌رسانی پیشرانه آن بهبود یابد. خبر خوب دیگر اینکه آئودی فاصله سرویس‌های دوره‌ای آن برای کلاچ و جعبه‌دنده را بیشتر کرده تا تیم‌ها، حالا هزینه کمتری را متحمل شوند.

در نسل دوم R8 LMS پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندر این خودرو همچنان باقیمانده است که یعنی با 585 اسب بخار و 550 نیوتن متر به پیست مسابقات خواهد رفت. همچنین بهبود صفحه کلاچ مسابقه‌ای، جعبه‌دنده سکوئنشیال و قفل دیفرانسیل از مهم‌ترین ارتقاهای فنی این نسل نسبت به مدل سابق R8 LMS است.

این آئودی مسابقه‌ای که مطابق قوانین فدراسیون جهانی اتومبلیرانی (FIA) و برای فصل 2019 مسابقات ساخته شده، از ماه آینده با قیمت پایه 398 هزار یورو (معادل تقریبی 435 هزار دلار) آماده تحویل به مشتریان است. همچنین آن‌دسته از تیم‌هایی که مدل‌های قدیمی این خودرو (نسل اول) را در اختیار دارند نیز می‌توانند کیت بدنه جدید R8 LMS را با قیمت 28 هزار یورو از آئودی خریداری کنند.

دیدگاه کاربران