نسخه‌های ویژه نایت‌اسکای اسمارت نخستین مدل‌های EQ لقب گرفتند.

معرفی نخستین خودروهای برقی گروه دایملر

15 اسفند 1396 07:00

نخستین خودروهای تمامالکتریکی در مجموعه مدل‌های مرسدس‌بنز، قرار است تحت برند EQ وارد بازار شوند. در حالی که انتظار نداریم نخستین مدل‌های این برند را حداقل تا سال 2020 ببینیم، دایملر از نام EQ برای نخستین نسخه‌های ویژه دو خودرو اسمارت فورتو و فورفور استفاده کرده است. قرار است این دو هاچبک تمامالکتریکی  در نمایشگاه ژنو به نمایش درآیند.

تا سال 2020، تمامی مدل‌های اسمارت قرار است تمام‌الکتریکی شوند.مدل فورفور با چهار در و مدل دو در فورتو که یک نسخه کانورتیبل هم خواهد داشت، دارای عناصر طراحی خاصی هستند که آن‌ها را از دیگر خودروهای مجموعه متمایز خواهد کرد. هم بدنه و هم کابین خودرو را برابوس با تِم نایت‌اسکای (Night Sky) تزیین کرده است. در همین راستا در جای‌جای شاهد رنگ آمیزی برخی تجهیزات به رنگ آبی روشن هستیم.

در کنار پنلهای اسپرت برابوس برای بدنه، هر دو مدل ویژه به رینگ‌های 16 اینچ برابوس Monoblock VIII و نشان‌های نایت‌اسکای روی قاب آینه و سایر بخش‌های بدنه و کابین مجهز هستند.

دکتر انت وینکلر (Annette Winkler)، مدیرعامل اسمارت در این مورد می‌گوید: «اسمارت الکتریکی، خلاق، باهوش و کاملاً خاص است، یا اگر بخواهیم آن‌ها را در سه کلمه خلاصه کنیم: 'اسمارت EQ فورتو' و 'اسمارت EQ فورفور'! با کمک این دو مدل، ما نخستین محصولات خانواده مرسدس‌بنز EQ را وارد خیابان‌ها می‌کنیم تا به همه نشان دهیم حملونقل الکتریکی می‌تواند چقدر خوب و جذاب باشد.»

اسمارت‌های EQ به آپشن شارژ سریع نیز مجهزند که با کمک آن می‌توان ظرف 40 دقیقه تا 80 درصد ظرفیت باتری را شارژ کرد. بعدها یک اپلیکیشن موبایل ارائه خواهد شد که به کاربر امکان دسترسی به مواردی مانند زمان‌های شارژ، موقعیت‌ها، طول عمر باتری و چند مورد دیگر را می‌دهد.

نسخه‌های نایت‌اسکای اسمارت EQ اواخر سال جاری میلادی وارد بازار خواهند شد. قیمت پایه این خودرو 28 هزار و 255 یورو برای اسمارت EQ فورتو و 32 هزار یورو برای فورتو کانورتیبل تعیین شده است. قیمت اسمارت EQ فورفور بعدها اعلام خواهد شد. تا سال 2020، تمامی مدل‌های اسمارت قرار است تمامالکتریکی شوند.

دیدگاه کاربران