عدم ادغام رنو و نیسان تا سال 2020

حفظ ترکیب تا سال 2020

20 خرداد 1397 13:50

در حالی‌‌که در چند ماه اخیر شایعاتی مبنی بر تغییر ساختار گروه رنو-نیسان به گوش می‌رسید، آقای کارلوس گون مدیرعامل این گروه به تازگی اعلام کرده است که ادغام رنو با شرکت نیسان اتفاقی نیست که زودتر از سال 2020 حادث شود.

انجام شدن این امر به موافقت دولت‌های فرانسه و ژاپن نیاز خواهد داشت.وی در گفتگویی با نشریه اقتصادی بلومبرگ بیان کرد که گروه آن‌ها همچنان به دنبال راهی برای تحکیم روابط اقتصادی میان شرکت‌هاست. هنگامی که از آقای کارلوس گون در مورد احتمال ادغام دو شرکت رنو و نیسان در یک یا دو سال آینده سوال شد، پاسخ ایشان منفی بود، اما وی در حال رایزنی با مدیران دو شرکت درباره این موضوع است. این در حالیست که رنو مالکیت 43.4 درصد سهام نیسان را در اختیار دارد و برند ژاپنی نیز مالک 15 درصد از سهام رنو است.

هنوز مشخص نیست که در صورت ادغام، یکی از این دو برند به کار خود پایان خواهد داد یا خیر. احتمال دارد که شرکت جدید مسیر اتحاد جگوار-لندرور را بپیماید و از همین روش نامگذاری استفاده کند، که البته طبق شنیده‌های غیر رسمی، شانس انجام شدن چنین کاری بیش از بقیه گزینه‌هاست. در صورت ادغام رنو و نیسان، شرکت حاصل از دو کمپانی همچنان دفاتر مرکزی واقع در فرانسه و ژاپن را حفظ خواهد کرد.

به نظر می‌رسد ادغام احتمالی، پروژه سختی خواهد بود چرا که انجام شدن این امر به موافقت دولت‌های فرانسه و ژاپن نیاز خواهد داشت. به نظر می‌رسد دولت فرانسه که خود مالک 15 درصد سهام رنو فرانسه است، رضایت چندانی از این ادغام احتمالی نداشته باشد چرا که کاهش نفوذ دولت فرانسه بر شرکت تازه‌تاسیس دور از انتظار نخواهد بود.

دیدگاه کاربران