سوپراسپرتی با ژن فرمول یک

مکلارن سنا

21 آذر 1396 10:00

در دنیای امروز همه به دنبال قهرمان می‌گردند، بعضی‌ قهرمان جدید خلق می‌کنند و بعضی هم قهرمان‌های قدیم را از تاریخ بیرون می‌کشند. دسته کوچک دیگری نیز وجود دارد که با ترکیب این دو فرمول، قدرت‌نمایی می‌کند. مک‌لارن با معرفی مدل سنا نشان داد که در دسته سوم جای دارد.

 

با قدرتی نزدیک به 800 اسب‌بخار، نسبت قدرت به وزن 668 اسب‌بخار به ازای هر تن دارد.

 

نامی برگرفته از یک اسطوره

کمتر کسی است که راننده اسطوره‌ای فرمول یک، آیرتون سنا را نشناسد. این راننده برزیلی بین سال‌های 1988 تا 1993 عضو تیم فرمول یک مک‌لارن بود که توانست 3 مرتبه عنوان قهرمانی فصل را کسب کند. راننده‌ای با ذهنیت پیروز که با  بی‌باکی و تیزهوشی تا زمان حیاتش رکوردها را پشت سر می‌گذاشت. این روحیه همیشه در مک‌لارن زنده است و حالا در محصول جدیدشان تجلی یافته است.

متفاوت از سایر محصولات


روند رو به رشد مکلارن که از سال 2010 آغاز شده همچنان ادامه دارد. محصولات جدید مک لارن خودروهایی اسپرت با قابلیت استفاده روزمره در شهر و خیابان هستند، اما مک‌لارن با برقراری یک ارتباط خالص بین راننده و خودرو، سنا را برای دستیابی به هدفی منحصربه فرد طراحی و تولید کرده است؛ تجربه لذت رانندگی با خودروهای مسابقه‌ای در قالب یک خودرو شهری و در خیابان.

ژن فرمول یک در ظاهر و باطن

سنا با ظاهری شبیه به خودروهای فرمول یک و فرم قطره‌ای شکلش، به منظور دستیابی به اهدافی در سطح خودروهای موتوراسپرت همچون برترین مشخصه‌های آیرودینامیکی، ایجاد بیشترین نیروی رو به پایین، تناسب ایده‌آل وزن و قدرت و کنترل‌پذیری فوق‌العاده طراحی شده است.

 

در راستای تمرکز بر خلق سبکترین خودرو خیابانی مکلارن، از ساختار فوق‌العاده سبک و یکپارچه فیبرکربنی استفاده شده، که مستحکم‌ترین نمونه تولیدی مکلارن تا به امروز است. این رژیم فیبرکربنی در ساخت سایر قطعات و پنل‌ها نیز رعایت شده تا سرانجام کار، وزن 1198 کیلوگرمی سنا باشد. برای نیرو بخشیدن به این جثه سبک، پیشرانه V8 تویین توربو ساخت مک‌لارن در میانه بدنه جاخوش کرده که قدرتش را در ترکیب با جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

 

 

دیدگاه کاربران