با کاهش فروش و تغییر ذائقه در اروپا

توقف تولید DS5 و DS4

22 خرداد 1397 13:32

دیاس در تلاش برای افزایش میزان فروش جهانی خود قصد دارد پس ازایجاد تحول در طراحی محصولات، با ناوگان جدیدی از ساخته‌های خود وارد بازار شود. اولین گام آن‌ها در این مسیر قطع تولید دو مدل ناموفق DS 4 و DS 5 بوده است. طبق گزارش نشریه اتوکار تولید هر دو مدل نامبرده از مدتی پیش به پایان رسیده و شرکت فرانسوی اکنون در حال فروش خودروهایی است که از پیش در انبارها باقی مانده‌اند.

این تصمیم قسمتی از برنامه‌های پژو-سیتروئن مبنی بر معرفی محصول تمام برقی جدیدی است که جایگزین دو خودروی قبلی می‌شوند.سال گذشته 11746 دستگاه از مدل DS 4 در سراسر اروپا به فروش رسید در حالی‌که اوضاع برای مدل قدیمی‌تر یعنی DS 5 به مراتب بدتر بوده است چرا که در طول سال گذشته تنها 5738 دستگاه از آن فروخته شد. با این حال سخنگو گروه پژو-سیتروئن اعتقاد دارد که پایان تولید مدل‌های DS 5 و DS 4 بر طبق برنامه‌ای از پیش تعیین شده صورت گرفته است. طبق گفته وی کل این تصمیم قسمتی از برنامه‌های پژو-سیتروئن مبنی بر معرفی محصول تمام برقی جدیدی است که جایگزین دو خودروی قبلی می‌شوند.

به نظر می‌رسد یکی از خودروهای برقی جدیدی که قرار است رونمایی شود، نسخه برقی دی‌اس 3 کراس‌بک خواهد بود که نامش از مدتی پیش در رسانه ها مطرح شده است.

در کنار مدل برقی، خریداران DS 3 امکان انتخاب پیشرانه از میان چند گزینه بنزین‌سوز نیز خواهند داشت ولی خبری از عرضه پیشرانه دیزل برای این خودرو نخواهد بود. این کراس‌اور جمع‌وجور باید به مصاف رقبایی همچون آئودی Q2 برود.

علاوه‌براین دی‌اس در نظر دارد یک سدان متوسط نیز به عنوان خودرویی در رده بالاتر از دس‌اس 7 کراس‌بک عرضه نماید. به نظر می‌رسد این خودرو باید خود را برای مبارزه با رقیب قدرتمندی نظیر ب‌ام‌و سری 5 آماده کند که البته کار آسانی نخواهد بود. در هر حال این سدان می‌تواند نقش مهمی در تحقق جاه طلبی‌های شرکت دی‌اس در بازار رو به رشد چین ایفا نماید.

دیدگاه کاربران