ضرورت رفع ابهام در قرارداد محرمانه با فرانسوی‌ها

ایران‌خودرو؛ محرم پژو؟

22 خرداد 1397 21:00

متن قرارداد ایران‌خودرو و پژو محرمانه بود. دلیل این محرمانگی به خاطر احتمال فشار آمریکا بر خودروساز فرانسوی اعلام شده بود. حالا که فشار آمریکا بر خودروساز فرانسوی کارساز شده است، برخی به‌درستی می‌گویند این قرارداد به‌صورت شفاف در اختیار عموم قرار بگیرد تا دیگران هم بدانند که در آن قرارداد چه نوشته شد و چه تضامینی از پژو برای شرایط این‌چنینی دیده شده است.

بعد از امضای قرارداد با فرانسوی‌ها، مجلس از جزییات آن بی‌خبر ماند.در همین‌باره یک عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید براینکه نمایندگان مجلس نمی‌دانند در قرارداد خودروسازان با شرکت پژو چه چیزی نوشته شده است، گفت: وزارت صنعت باید تعهداتی را که از پژو دریافت کرده‌، رونمایی کند.

سیدجواد حسینی کیا گفته است: یکی از دغدغه‌های جدی کمیسیون صنایع مجلس بررسی قراردادهای خودرویی شرکت‌ها با خودروسازان فرانسوی بود، به نحوی که هر بار در جلسات مختلف این موضوع را مطرح کردیم. در دوره نعمت‌زاده، بهانه نهایی نشدن قرارداد را مطرح کردند و بعد از امضای قراردادها نیز مجلس نتوانست قراردادها را مشاهده کند. این عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در زمان امضای این قراردادها ما تأکیدات زیادی را بر دریافت الزامات برای اجرای تعهدات از طرف فرانسوی عنوان کردیم و باید وزارت صنعت نیز این موضوع را در مذاکرات خود مورد توجه قرار می‌داد.

دیدگاه کاربران