شروع بازرسی رسمی دستگاه قضایی آلمان از روپرت اشتادلر

بازرسی منزل مدیرعامل آئودی توسط مقامات قضایی و پلیس آلمان

27 خرداد 1397 18:00

روپرت اشتادلر (Rupert Stadler)، مدیرعامل آئودی، توسط مقامات قضایی و پلیس آلمان تحت بازرسی به جرم کلاه‌برداری و تبلیغات نادرست قرار گرفته است؛ خبری که امروز مقامات مونیخ آن را تأیید کردند. طبق برخی گزارش‌ها، منزل وی توسط پلیس آلمان مورد بازرسی قرار گرفته است.

اشتادلر به لطف ارتباطاتش خود با مدیران ارشد، از تمامی پس‌لرزه‌های رسوایی دیزل‌گیت، جان سالم به در برده بوددفتر دادستان عمومی در شهر مونیخ تحقیقات پرونده گروه فولکس‌واگن را گسترده‌تر کرده و اکنون 20 مظنون، شامل یک عضو دیگر هیئت‌مدیره آئودی، بازرسی خواهند شد. دادستانی مونیخ در بیانیه‌ای گفته: «از 30 مه سال 2018، روپرت اشتادلر، مدیرعامل آلمانی آئودی AG به‌علاوه یک عضو هیئت‌مدیره این شرکت به‌عنوان مظنون این پرونده شناخته شده‌اند.»

این چند مدت اخیر به‌هیچ‌وجه برای اشتادلر روزهای خوبی نبوده‌اند و هفته پیش گزارشی منتشر شد که یک قاضی مسئول پرونده فولکس‌واگن، روپرت اشتادلر و مارتین وینترکورن (Martin Winterkorn)، مدیرعامل سابق فولکس‌واگن را برای شهادت دادن به دادگاه فراخوانده است. قبل از انتخاب به‌عنوان مدیرعامل آئودی در سال 2007، اشتادلر به‌عنوان دستیار فردیناند پیه (Ferdinand Piech) فعالیت می‌کرد. پیه یکی از اعضای خانواده پورشه بوده و بخش قابل‌توجهی از سهام گروه فولکس‌واگن را در اختیار دارد.

اشتادلر به لطف ارتباطات خود با مدیران ارشد و رده‌بالای شرکت، توانسته بود از تمامی پس‌لرزه‌های رسوایی دیزل‌گیت جان سالم به درببرد. ولی ظاهراً این‌بار دیگر شانس با او یار نخواهد بود. روپرت اشتادلر، با انتصاب هربرت دایس (Herbert Diess) به‌عنوان مدیرعامل جدید گروه فولکس‌واگن، ماه مارس امسال به‌عنوان مدیر فروش گروه فولکس‌واگن انتخاب شد. 


نقش آئودی در رسوایی دیزل‌گیت نوامبر 2015 و چند ماه بعد از اعترافات فولکس‌واگن مبنی بر تقلب در اعلام میزان آلایندگی موتورهای دیزلی مشخص شد. طراحی و ساخت موتور دیزلی 3 لیتری شش سیلندر خورجینی گروه فولکس‌واگن که یکی از موتورهای معیوب این پرونده محسوب می‌شد، را آئودی انجام داده بود. این موتور در خودروهای مختلفی مانند آئودی A4 تا فولکس‌واگن توارگ و پورشه کاین استفاده شده است.

دیدگاه کاربران