به‌روزرسانی با کیت بدنه آیرودینامیک، دو جفت رینگ 22 اینچی و افزایش نیرو و گشتاور

تیونینگ نوویتک برای مازراتی گیبلی

30 خرداد 1397 15:29

شرکت مازراتی هفته پیش نقشه راه 2018 تا 2022 خود را منتشر و اعلام کرد که برنامه‌هایی برای رونمایی از یک گیبلی به‌روز شده دارد، ولی اگر شما نمی‌توانید تا آن موقع برای فیس‌لیفت آن صبر کنید، شرکت نوویتک (Novitec) راه حل خوبی برای شما ارائه کرده است. آن‌ها برای گیبلی S Q4 پکیج تیونینگ جدیدی ارائه کرده‌اند که همه موارد از جمله کیت بدنه آیرودینامیک و تغییرات پیشرانه را شامل می‌شود.

پس از تغییرات نوویتک، قدرت پیشرانه مازراتی گیبلی S با 64 واحد افزایش به 494 اسب‌بخار رسیده است.تکامل در داخل و خارج

هر دو نسخه گرن‌لوسو و گرن‌اسپرت گیبلی از قطعات بدنه جدیدی بهره می‌برند که به منظور داشتن بهترین راندمان آیرودینامیکی، شرکت آن‌ها را داخل تونل باد تست کرده است. تزیینات فیبر کربنی قابل توجهی در جای جای بدنه استفاده شده از جمله اسپویلر کوچکی که در پشت خودرو واقع شده است. برای خرامیدن در خیابان رینگ‌های آلیاژی 22 اینچی با طراحی 5 پر دوقلو استفاده شده است. این رینگ‌های جدید به تایرهای 255/30 ZR 22 پیرلی P Zero در جلو و تایرهای بزرگ 315/22 ZR 22 در عقب مجهز شده‌اند.

برای هم‌خوانی با افزایش اندازه رینگ‌ها سیستم تعلیق تغییر کرده و در عین حال، استفاده از فنرهای اسپرت باعث کاهش ارتفاع خودرو از سطح زمین شده است.

در داخل کابین هم سنگ تمام گذاشته‌اند و نوویتک از موادی مانند چرم، آلکانتارا، تزیینات چوبی و فیبرکربنی برای تزیینات و روکش استفاده کرده است.

پیشرانه‌هایی قوی‌تر از همیشه

از آن جایی که به گیبلی S اشاره کردیم، باید بگوییم که هر دو نسخه دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل این خودرو با پیشرانه 3 لیتری V6 توربو را نوویتک به گونه‌ای تقویت می‌کند تا با افزایشی 64 واحدی، به قدرت 494 اسب‌بخار برسند. گشتاور این پیشرانه نیز با افزایش 80 واحدی اکنون به 660 نیوتن‌متر رسیده است. با چنین پیشرانه قدرتمندی گیبلی قادر است حداکثر سرعت 296 کیلومتربرساعت و صفرتاصد 4.4 ثانیه‌ای را ثبت کند، شتابی که در مقایسه با S Q4 معمولی 0.3 ثانیه سریع‌تر است.

نوویتک همچنین تیونینگ ویژه‌ای برای پیشرانه دیزلی 3 لیتری V6 گیبلی تدارک دیده و توانسته خروجی‌های آن را به قدرت 322 اسب‌بخار و گشتاور 680 نیوتن‌متر برساند. این افزایش 47 اسب‌بخاری قدرت و 80 نیوتن‌متری گشتاور، صفرتاصد آن را حدوداً به 5.6 ثانیه کاهش می‌دهد و در عین حال، به لطف استفاده از یک ماژول خاص، صدای اگزوز آن را بسیار زیباتر می‌کند.

دیدگاه کاربران