همکاری دو غول خودروسازی به منظور توسعه ساخت خودروهای تجاری

فورد و فولکس‌واگن در اندیشه اتحادی مهم

31 خرداد 1397 12:34

مدت زیادی است که خودروسازان به منظور کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت تولید در قالب پروژه‌های مشترک به همکاری با یکدیگر می‌پردازند که البته انجام چنین کاری معمولاً برای هر دو طرف معامله سودآور خواهد بود. از زمان بروز بحران اقتصادی بیشتر شاهد امضای چنین قراردادهایی بوده‌ایم و حالا در جدیدترین همکاری مشترک از این نوع، دو غول خودروساز یعنی فولکس‌واگن و فورد قرار است طرح‌های مشترک جدیدی را آغاز کنند.

این همکاری مهم قرار نیست به ادغام یا چیزی شبیه به آن منجر و یا مقداری از سهام یکی به دیگری واگذار شود.این دو شرکت تفاهم‌نامه اولیه‌ای به منظور مطالعه ایجاد اتحادی استراتژیک با تمرکز بر تولید خودروهای تجاری امضا کرده‌اند. علاوه‌براین، فورد و فولکس‌واگن در جریان این همکاری مشترک همچنان به دنبال پیدا کردن روش‌های تازه برای «تامین بهتر نیازهای مشتریان» خواهند بود. به بیان دیگر، قرار است این دو شرکت تمایلات و گرایشات مشتریان در سطح بازارهای جهانی خودرو را زیرنظر گرفته و سپس برای پوشش دادن خواسته‌های مشتریان با همکاری یکدیگر به افزایش تنوع خودروهای تولیدی بپردازند. هر دو شرکت‌ به طور مشخص و واضح اعلام کرده‌اند که این همکاری مهم قرار نیست به ادغام یا چیزی شبیه به آن منجر شده و یا مقداری از سهام یکی به دیگری واگذار شود.

رئیس بازاریابی بین‌المللی فورد معتقد است که این همکاری بالقوه با گروه فولکس‌واگن نمونه دیگری از روش‌هایی است که در جهت توسعه تجارت و افزایش توانایی‌های این شرکت می‌توان به کار گرفت و باعث تولید محصولاتی می‌شود که در بازار جهانی موفقیت‌های زیادی کسب می‌کنند. وی همچنین اعلام کرد که فورد در روزهای آینده همچنان به دنبال انجام مذاکرات بیشتر با مسئولان فولکس‌واگن به منظور بررسی ابعاد همکاری‌های آینده در جهت تامین بهتر نیازهای خریداران خودروهای تجاری و مسائل دیگر خواهد بود.

رئیس بخش استراتژی فولکس‌واگن هم در این زمینه بیان کرده که به منظور تطبیق بیشتر با محیط پر چالش بازار خودرو شکل گرفتن چنین اتحادی بسیار مهم است. به نظر ایشان انجام این کار هسته اصلی برنامه‌های فولکس‌واگن تا سال 2025 را شکل خواهد داد و همکاری این دو گروه بزرگ صنعتی می‌تواند فرصتی باشد تا رقابت‌پذیری محصولات هر دو شرکت در بازار جهان افزایش یابد.

دیدگاه کاربران