• ثبت نام و پيش فروش اينترنتي ايران خودرو
  • فروش ريرا ايران خودرو
  • فروش ريرا ايران خودرو

فراخوان واریز وجه برای خودروهای برقی

ثبت نام ایران خودرو؛پیش فروش و فروش فوق العاده و اقساطی (شهریور 1403)

25 شهریور 1403 09:23

فراخوان فروش خودروهای برقی ایران خودرو

از روز شنبه مورخ 24 شهریورماه 1403، فراخوان فروش ایران خودرو ویژه منتخبین سامانه ثبت درخواست خرید، که نسبت به انتخاب خودروهای برقی بستیون و لونا اقدام کرده‌اند، مطابق جداول زیر اعلام شده است:

فروش فوق العاده ماشین برقی ایران خودرو
پیش فروش خودرو برقی ایران خودرو

در این مرحله از فراخوان فروش ایران خودرو، متقاضیان واجد شرایط در طرح‌های پیش فروش و همچنین فروش فوقالعاده، امکان تکمیل ثبت نام و واریز وجه را خواهند داشت. 

فراخوان پیش فروش ایران خودرو: شهریور 1403

فراخوان پیش فروش ایران خودرو برای منتخبینی که در تابستان 1403 در سامانه ثبت درخواست خرید خودرو به نشانی ikcosales.ir نام‌نویسی کرده‌اند، ویژه اولویت‌های اول (دی‌ماه 1403)، اولویت‌های دوم (بهمن‌ماه 1403) و همچنین اولویت‌های سوم (اسفندماه 1403) مطابق جداول زیر اعلام شده است:

متقاضیان واجد شرایط، پس از دریافت پیامک اطلاع‌رسانی، امکان واریز وجه پیش پرداخت خودروها را خواهند داشت.

فراخوان واریز وجه ایران خودرو: شهریور 1403

پس از اعلام برندگان قرعه کشی در طرح فروش عادی ایران خودرو در تاریخ 17 شهریورماه 1403، فراخوان واریز وجه برندگان ایران خودرو از روز یکشنبه مورخ 18 شهریورماه 1403 نیز آغاز شده است. در این طرح، متقاضیان واجد شرایط پس از دریافت پیامک اطلاع‌رسانی، امکان واریز وجه را خواهند داشت:

فراخوان فروش فوق العاده ایران خودرو

براساس بخشنامه فراخوان ایران خودرو، متقاضیان تا روز چهارشنبه مورخ 28 شهریورماه 1403 جهت تکمیل ثبت نام و واریز وجه خودروها فرصت دارند.

ثبت نام جدید ایران خودرو در تابستان 1403

اطلاعیه شماره 4 ایران خودرو، ویژه ثبت نام کنندگان این شرکت که در هفته پایانی مردادماه 1403 در سامانه ikcosales.ir نسبت به ثبت درخواست خرید محصولات ایران خودرو اقدام کرده‌اند، در تاریخ 3 شهریورماه 1403 به شرح زیر، منتشر گردید:

1. امكانات جديد در سامانه ثبت درخواست خريد به نشانی ikcosales.ir ايجاد شده و كدكلاس محصولات، مشخصات فنی و قيمت ماه جاری (شهريور) محصولات در سامانه افزوده شده است. همچنين در قسمت «جزئيات سفارش» آيتمی تحت عنوان «روش فروش» ايجاد شده است.

2. موعد تحويل محصولات عرضه شده در 6 ماه دوم سال 1403 خواهد بود كه در روش فروش فوق العاده 90 روز پس از واريز وجه و انعقاد قرارداد با شركت ايران خودرو و در روش پيش فروش، متناسب با نوع محصول انتخابی و اولويت كسب شده متقاضی در اولويت بندی، از 4 الی 6 ماه پس از واريز وجه و انعقاد قرارداد است كه مصوبه 473 و 563 شورای رقابت نيز در آن رعايت خواهد گرديد.

3. كليه متقاضيان كه در مهلت مجاز تعيين شده (یعنی تا ساعت 24 روز جمعه 1403/06/02) نسبت به ثبت درخواست خريد در  سامانه ikcosales.ir اقدام نموده‌اند، باید ظرف مهلت 5 روزه در نظر گرفته شده، از روز يكشنبه مورخ 1403/06/04 تا ساعت 24 روز جمعه مورخ 1403/06/09، ضمن مراجعه مجدد به سامانه ikcosales.ir با ورود به قسمت «جزئيات سفارش» نسبت به تعيين روش فروش (فوق العاده و يا پيش فروش) محصولات انتخابی اقدام نمايند.

4. متقاضيان نسبت به روش فروش انتخابي در اولويت بندي شركت داده می‌شوند و متقاضيانی كه نسبت به تعيين روش فروش در سامانه ikcosales.ir اقدام ننمايند، به صورت پيش فرض به عنوان «فروش فوق العاده» انتخاب خواهند شد. 

5. متقاضيان پس از رويت اطلاعات و مشخصات فني و قيمت فعلی محصولات ، در صورتیكه قصد تجديدنظر در خودروهای انتخابی قبلی خود داشته باشند، اين امكان از طريق لغو سفارشگذاری هر رديف و انتخاب خودروي جديد در سامانه امكان‌پذير است. 

6. وجوه مسدودی حساب وكالتی، از روز دوشنبه مورخ 1403/06/05 رفع مسدودی می‌گردد و بانكهای عامل مكلفند ضمن اطلاع رسانی پيامكی به دارنده حساب، نسبت به رفع مسدودی حساب، بدون مراجعه متقاضی و يا ثبت درخواست اقدام نمايند. 

7. رنگهای قابل عرضه محصولات توليدی و مونتاژی: سفيد، مشكی متاليک آبنوس، خاكستری متاليک و نقره‌ا متاليک است كه خريداران، پس از طی فرآيند اولويت بندی، در هنگام عقد قرارداد با شركت ايران خودرو نسبت به انتخاب رنگ مورد نظر اقدام خواهند نمود. خودروهای برقي وارداتی صرفاً با رنگ سفيد عرضه خواهند شد. 

8. قيمت خودروهای برقی وارداتی، به استناد ضوابط قيمت گذاری كالاهای وارداتی و ساير مصوبات قانونی تعيين شده ليكن در صورت تغيير نرخ عوارض راهنمايی و رانندگی، مبلغ مذكور به قيمت مصرف كننده افزوده خواهد شد.

ثبت درخواست خرید، تعهدی برای ایران خودرو ندارد

شرکت ایران خودرو طی اطلاعیه‌ای که در تاریخ 28 مردادماه 1403 منتشر کرده، تاکید نموده است که ثبت درخواست خرید خودرو، به منزله قطعی بودن ثبت نام نبوده و ایران خودرو نیز تعهدی برای تحویل خودرو به همه ثبت نام‌کنندگان در این سامانه را نخواهد داشت. در متن این اطلاعیه، چنین آمده است:

«همان‌طور که در اطلاعیه‌های سه‌گانه طرح فروش محصولات ایران‌خودرو تاکید شده، ثبت‌ اولیه درخواست خرید محصولات ایران‌خودرو تعهدی برای این شرکت در تحویل خودرو به تمامی متقاضیان ایجاد نمی‌کند. ثبت درخواست خودرو در طرح فعلی برای باقی‌مانده ظرفیت تولید (پس از تحویل خودروهای سامانه یکپارچه) تا پایان سال 1403 پیش‌بینی شده است.

با توجه به این‌که در حال حاضر تعداد متقاضیان بالاتر از ظرفیت فروش است، تاکید می‌شود، ایران‌خودرو پس از انجام فرایند قرعه‌کشی، صرفا به متقاضیانی تعهد خواهد داشت که بر اساس ظرفیت فروش، موفق به دریافت اولویت‌های نخست این مرحله از ثبت تقاضا شده‌اند؛ در واقع اولویت‌های پایین و خارج از ظرفیت تعیین شده فروش، بلافاصله پس از قرعه‌کشی حذف می‌شوند.

اما امکان ثبت مجدد درخواست خرید برای آنان در طرحی که برای انتهای امسال (1403) پیش بینی شده، فراهم خواهد بود. در پایان تاکید می‌شود، پس از اولویت‌بندی درخواست‌ها، هیچ حقی برای هیچ‌یک از متقاضیانی که پس از قرعه‌کشی و اولویت‌بندی حذف می‌شوند، ایجاد نخواهد شد».

اطلاعیه شماره 3 فروش ایران خودرو

پس از انتشار اطلاعیه‌های شماره 1 و شماره 2، شرکت ایران خودرو در تاریخ 24 مردادماه 1403، سومین اطلاعیه فروش خود را نیز منتشر نمود که مهم‌ترین نکات آن به شرح زیر است:

»» اطلاعیه شماره 3 فروش ایران خودرو (PDF) ««

1. شرط الزامی‌بودن گواهینامه، برای تمامی متقاضیان ثبت نام ایران خودرو حذف شده است.

2. مهلت ایجاد حساب وکالتی جهت ثبت نام ایران خودرو، به مدت یکروز تمدید شده و تا پایان روز دوشنبه مورخ 29 مردادماه فرصت دارد.

3. متقاضیان طرح فرسوده نیز تا پایان روز دوشنبه مورخ 29 مردادماه 1403 جهت ثبت نام در سامانه ستاد نوسازی، مهلت خواهند داشت.

4. مهلت ثبت درخواست خرید در سامانه ikcosales.ir نیز به مدت یکروز تمدید شده است. برهمین اساس، متقاضیان تا روز جمعه مورخ 2 شهریورماه 1403 جهت ثبت درخواست، فرصت دارند.

گفتنی است ثبت نام جدید ایران خودرو، از ظهر روز چهارشنبه مورخ 24 مردادماه 1403 و از طریق سامانه ثبت درخواست خرید به نشانی ikcosales.ir آغاز شده است. لیست خودروهای عرضه شده در این طرح، عبارتند از:

1. تارا دستی
2. تارا اتومات
3. ریرا
4. سورن پلاس XU7P
5. رانا پلاس
6. پژو 207 دستی TU3
7. پژو 207 دستی TU5
8. هایما S5
9. هایما 7X
10. هایما S7 پلاس
11. بستیون نات (خودرو برقی)
12. لونا GRE (خودرو برقی)

در این مرحله از فروش جدید ایران خودرو، متقاضیان می‌توانند طرح فروش عادی، طرح جوانی جمعیت یا طرح نوسازی خودرو فرسوده را انتخاب نمایند. همچنین در این مرحله، امکان ثبت درخواست خرید برای خودروهای برقی ایران خودرو نیز فراهم شده است.

اطلاعیه شماره 2 فروش ایران خودرو

اطلاعیه شماره 2 شرکت ایران خودرو در تاریخ 1403/05/22 منتشر شده و برخی اصلاحات و جزییات مهم به آن افزود شده که خلاصه آن، به شرح زیر است:

»» نحوه ثبت درخواست خرید ایران خودرو (PDF) ««

1. با توجه به تاخیر ایجاد شده جهت ایجاد حساب وکالتی متقاضیان در بانک‌های عامل، به مهلت ایجاد حساب وکالتی، یک روز افزوده شده است. بنابراین متقاضیان از روز یکشنبه مورخ 1403/05/21 تا ساعت 24 روز یکشنبه مورخ 1403/05/28 برای افتتاح حساب وکالتی و مسدودسازی 230 میلیون تومانی، فرصت دارند.

2. متقاضیان طرح فرسوده نیز حداکثر تا ساعت 24 روز یکشنبه مورخ 1403/05/28 جهت پیش ثبت نام در سامانه ستاد نوسازی به نشانی nnhk.ir فرصت دارند.

3. انتقال اطلاعات متقاضیان از سوی بانک‌ها و همچنین از سوی ستاد نوسازی، ممکن است بین 48 تا 72 ساعت به طول بیانجامد. به همین دلیل کلیه متقاضیان طرح فروش عادی، باید 72 ساعت بعد از ایجاد حساب وکالتی و همچنین 72 ساعت بعد از پیش ثبت نام در سامانه ستاد نوسازی (فقط ویژه طرح فرسوده) جهت ثبت درخواست خرید در سامانه ikcosales.ir اقدام نمایند.

4. متقاضیان طرح جوانی جمعیت، مشمول شرط «عدم خرید خودرو در 48 ماه گذشته» و شرط «عدم برخورداری از پلاک فعال» نیستند. اما همه متقاضیان واجد شرایط، صرفا یکبار امکان خرید خودرو در طرح جوانی جمعیت را خواهند داشت. بنابراین افرادی که در گذشته، اقدام به خرید خودرو در طرح جوانی کرده‌اند، در صورت ثبت نام در این دوره، از لیست متقاضیان حذف می‌شوند.

5. منتخبین این مرحله از فروش ایران خودرو، پس از اعلام فراخوان و جهت ثبت قرارداد نهایی و واریز وجه خودروها به حساب شرکت، باید به سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه نمایند.

6. خودروهای برقی لونا GRE و همچنین بستیون NAT به لیست خودروهای قابل عرضه در این مرحله (پژو 207 دستی، تارا، راناپلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما، ریرا) اضافه شده‌اند. توجه داشته باشید که متقاضیان خرید خودروهای برقی:

الف) نیازی به افتتاح حساب وکالتی و بلوکه کردن وجه، ندارند.
ب) مشمول شرط «عدم خرید خودرو در 48 ماه گذشته» نیستند.
ج) مشمول شرط «عدم برخورداری از پلاک فعال» نیستند.
د ) صرفا امکان خرید یک دستگاه خودرو برقی را خواهند داشت.

7. علاوه بر بانک‌های «صادرات، تجارت، ملت، پارسیان، کارآفرین، سپه، شهر، اقتصاد نوین، رفاه کارگران و آینده» که در اطلاعیه شماره 1 به آنها اشاره شده بود، بانک‌های جدید دیگری شامل «مهر ایران، پاسارگاد، رسالت، پست بانک، سینا، دی، گردشگری، کشاورزی، توسعه تعاون، ملی، سرمایه و موسسه اعتباری ملل» نیز جهت افتتاح حساب وکالتی و مسدوسازی وجه، اعلام آمادگی کرده‌اند.

اطلاعیه شماره 1 فروش ایران خودرو

به منظور تسهیل خرید مصرف کنندگان واقعی خودرو شرکت ایران خودرو در نظر دارد بخشی از ظرفیت تولیدات خود تا پایان سال 1403 را به صورت طرح پیش فروش و فوق العاده طی اولویت بندی و در چهارچوب مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری ، عرضه نماید. این فراخوان مشمول متقاضیان عادی ، مشمولین طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مشمولین طرح جایگزینی خودروهای فرسوده خواهد بود. فرآیندهای این عرضه طی دو مرحله خواهد بود .

مرحله اول: وکالتی نمودن حساب و مسدود نمودن مبلغ تعیین شده مختص به متقاضیان عادی و ثبت درخواست شرکت در اولویت بندی است.

مرحله دوم : پس از تعیین اولویتها و مشخص شدن متقاضیان واجد شرایط این مرحله با فراخوان شرکت ایران خودرو جهت انعقاد قرارداد و واریز وجه آغاز می‌گردد.

براساس ضوابط می بایست تا سقف 50 درصد قیمت خودرو در حساب بانکی متقاضی تا زمان انجام و اعلام اولویت بندی مسدود گردد. بر این اساس مبلغ مسدودی در این طرح 230 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. (الزام به وکالتی نمودن و مسدودی حساب فقط برای متقاضیان عادی است)

مراحل ثبت نام جدید ایران خودرو در 1403

1) مبلغ اعلامی در این اطلاعیه در حساب متقاضی به درخواست خود به صورت اینترنتی یا حضوری در بانکهای عامل، به ذینفعی شرکت ایران خودرو مسدود میگردد. در هر زمان که نیاز باشد متقاضی میتواند با اعلام انصراف مسدودی را رفع و وجه را برداشت نماید؛ لذا شرکت در اولویت بندی، منوط به وجود وجه در حساب تا زمان اجرای اولویت بندی خواهد بود. پس از اعلام اولویت بندی وجه مسدودی بدون به مراجعه به بانک مسدودی آن رفع و مبلغ توسط متقاضی قابل برداشت است.

2) وجوه مسدود شده به هیچ عنوان امکان استفاده توسط شرکت ایران خودرو را نداشته و صرفا جهت اطمینان از آمادگی خریدار و پیشگیری از حضور واسطه‌گران پیش بینی شده است.

3) پس از اتمام مهلت تعیین شده به منظور رفاه حال مردم عزیز با نظارت دستگاههای مرتبط اولویت بندی صورت می پذیرد و نتایج آن از طریق پیامک و سایت شرکت ایران خودرو اطلاع رسانی میگردد. تعداد ظرفیت در نظر گرفته شده جهت اولویت بندی متقاضیان به میزان بخشی از ظرفیت تولید شرکت ایران خودرو تا پایان سال 1403 است.

4) پس از وکالتی نمودن حساب و ثبت درخواست خرید خودرو در سایت و پالایش نهایی و اعلام اولویت بندی، متقاضیانی که اولویت آنها بالاتر از ظرفیت تولید بوده و در خارج از صف تشکیل شده از اولویتهای اعلام شده قرار گرفته‌اند، حذف شده و قابلیت ادامه فرآیند را نخواهند داشت.

5) ثبت درخواست در سامانه ، هیچگونه حقی را برای متقاضی جهت ثبت نام و دریافت خودرو ایجاد نمی نماید و تعهد شرکت ایران خودرو صرفا پس از اعلام نتایج اولویت بندی و ورود متقاضی به مرحله دوم با فراخوان شرکت ایران خودرو و قطعی نمودن ثبت نام انعقاد قرارداد و واریز وجه به حساب شرکت ایران خودرو شکل می گیرد.

شرایط ثبت نام جدید ایران خودرو

1. حداقل سن متقاضیان خرید خودرو ، 18 سال باشد.

2. دارا بودن گواهینامه رانندگی (در صورت ابلاغ تغییرات در دستورالعمل ، حذف میشود)

3. متقاضیانی که طی 48 ماه گذشته، از شرکتهای ایران خودرو و سایپا یا طی 24 ماه گذشته از دیگر شرکتهای خودروساز خودرو خریداری و این شرکتها به نام آنها فاکتور فروش صادر نموده باشد، نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند. در صورت ثبت در خواست خرید درخواست خرید ایشان حذف می‌گردد.

4. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند ، امکان ثبت نام و خرید خودرو ندارند (کسانی که دارای یک پلاک انتظامی فعال بوده و عمر خودرو موضوع پلاک بیش از ۵ سال باشد، از این ممنوعیت مستثنی می‌گردند).

5. انتقال امتیاز و یا اولویت اعلام شده به هر طریقی ممنوع است.

6. امکان ثبت درخواست توسط اشخاص حقوقی وجود ندارد.

7. متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، مشمول هیچیک از شرایط فوق نبوده و فقط باید فرزند دوم و یا ما بعد آنها متولد تاریخ 1400/08/24 به بعد باشند. در صورتی که تعداد تقاضا از تعداد ظرفیت عرضه بیشتر باشد اولویت برای مادرانی است که در 24 ماه گذشته از شرکتهای خودروسازی خودرو دریافت ننموده اند.

8. متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده باید قبل از ثبت درخواست به سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به آدرس NNHK.IR مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات شخصی و اطلاعات خودروی فرسوده خود اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم ثبت نام و نداشتن شرایط طرح فرسوده فقط با سهمیه متقاضیان عادی و در مهلت تعیین شده، امکان ثبت سفارش خرید وجود خواهد داشت.

زمان ثبت نام جدید ایران خودرو برای متقاضیان طرح عادی

1. وکالتی نمودن حساب و مسدود نمودن مبلغ 230 میلیون تومان از روز یکشنبه مورخ 1403/05/21 تا پایان ساعت 24 روز شنبه مورخ 1403/05/27 نزد بانکهای عامل

2. ثبت درخواست خودرو در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس ikcosales.ir ، به مدت 48 ساعت پس از انجام وکالتی نمودن حساب و مسدود نمودن مبلغ تعیین شده نزد بانکهای عامل از روز چهارشنبه مورخ 1403/05/24 تا روز سه شنبه مورخ 1403/05/31.

فراخوان واریز وجه سورن پلاس: مرداد 1403

فراخوان جدید ایران ویژه منتخبین سامانه یکپارچه داخلی که نسبت به انتخاب خودروهای سورن پلاس بنزینی اقدام کرده‌اند، از سوی این شرکت اعلام شده است. برهمین اساس، متقاضیان واجد شرایط که در اولویت‌های بهار یا تابستان یا پاییز سال 1403 قرار دارند، در صورت دریافت پیامک اطلاع‌رسانی شرکت ایران خودرو، می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش اینترنتی این شرکت، جهت واریز وجه خودروها مطابق جدول زیر اقدام نمایند:

واریز وجه سورن پلاس ایران خودرو

فروش فوق العاده لونا برقی: مرداد 1403

سومین مرحله فروش لونا برقی ایران خودرو اعلام شد. آن‌دسته از متقاضيانی كه در ارديبهشت 1403 براساس «اطلاعيه شماره 2 سامانه يكپارچه عرضه خودرو برقی» نسبت به انتخاب خودرو لونا برقی اقدام نموده‌اند، هم‌اکنون امکان واریز وجه جهت ثبت نام خودروی درخواستی برای ايشان به شرح ذيل فراهم گرديده است:

شرایط فروش فوق العاده لونا برقی ایران خودرو

براساس بخشنامه فروش فوق العاده لونا ایران خودرو، ثبت نام از متقاضیان واجد شرایط از روز یکشنبه مورخ 1403/05/07 آغاز شده و تا روز شنبه مورخ 1403/05/13 نیز ادامه دارد. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط فروش لونا برقی ایران خودرو (PDF)

لیست قیمت ایران خودرو در مرداد 1403

لیست قیمت برخی از محصولات شرکت ایران خودرو، ویژه مردادماه 1403 منتشر شد. در این لیست، قیمت برخی خودروها اندکی تغییر یافته اما قیمت وانت آریسان، افزایش محسوسی داشته است:

قیمت ایران خودرو در مرداد 1403

مجوز افزایش قیمت ایران خودرو: مرداد 1403

شرکت ایران خودرو در تاریخ 3 مردادماه 1403، مجوز افزایش قیمت را برای برخی از محصولاتش، از سوی وزارت صمت دریافت کرده است. گفتنی است قیمت پایه خودرو، همان قیمت «خام کارخانه» بوده و بدون محاسبه بیمه، عوارض شماره‌گذاری، مالیات و سایر هزینه‌های جانبی است:

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو
مدل خودرو قیمت کارخانه قیمت نهایی
پژو 207 دستی+هیدرولیک+فولادی 391,080,473 به‌زودی!
پژو 207 اتومات+سقف فلزی 492,656,218 به‌زودی!
پژو 207 موتور TU3 379,767,599 به‌زودی!
سورن پلاس+مالتی مدیا+فولادی 399,601,747 به‌زودی!
سورن پلاس+مالتی مدیا+آلومینیومی 404,921,845 به‌زودی!
دناپلاس+فولادی+ترمز کاسه‌ای 448,825,470 به‌زودی!

*قیمت برحسب تومان است.

فروش فوق العاده لونا برقی: تیر 1403

دومین مرحله فراخوان ثبت نام شرکت ایران خودرو جهت متقاضیان خرید خودرو برقی لونا GRE اعلام شده است. در این مرحله از فروش خودرو برقی ایران خودرو، صرفا متقاضیانی که اردیبهشت 1403 در دومین مرحله از عرضه خودروهای برقی، پیش ثبت نام اولیه را انجام داده‌اند، پس از دریافت پیامک اطلاع‌رسانی از سوی این شرکت، امکان واریز وجه و تکمیل مراحل ثبت نام را مطابق جدول زیر دارند:

شرایط فروش خودرو برقی لونا GRE
مدل خودرو لونا GRE
کد کلاس خودرو 73501
مبلغ قابل پرداخت 1,213,067,700
رنگ قابل عرضه سفید
برنامه فروش 109281
موعد تحویل 90 روزه

*قیمت برحسب تومان است.

فروش خودرو برقی ایران خودرو: تیر 1403

شرکت ایران خودرو از روز دوشنبه مورخ 1403/04/04 لغایت روز یکشنبه مورخ 1403/04/10 ثبت نام خودرو برقی لونا GRE را آغاز کرده است. در این مرحله از فروش خودرو برقی ایران خودرو، صرفا متقاضیانی که در دومین مرحله از عرضه خودروهای برقی، پیش ثبت نام اولیه را انجام داده‌اند، امکان واریز وجه و تکمیل مراحل ثبت نام را دارند:

شرایط فروش خودرو برقی لونا GRE
مدل خودرو لونا GRE
کد کلاس خودرو 73501
مبلغ قابل پرداخت 1,213,067,700
رنگ قابل عرضه سفید
برنامه فروش 109138
موعد تحویل 90 روزه

*قیمت برحسب تومان است.

لیست قیمت ایران خودرو در خرداد 1403

جدول قیمت محصولات تولیدی شرکت ایران خودرو، ویژه خردادماه 1403 اعلام شده است. توجه داشته باشید که خودروهایی ناموجود در لیست زیر، مدل‌هایی هستند که یا توقف تولید شده‌اند یا در خردادماه، عرضه آنها صورت نگرفته است:

فراخوان خریداران پژو پارس با موعد بهار 1403

براساس جدیدترین اطلاعیه ایران خودرو که در تاریخ 7 خردادماه 1403 منتشر شده، آن‌دسته از منتخبین سامانه یکپارچه فروش خودرو که محصولات خانواده پژو پارس را با اولویت تحویل در بهار 1403 انتخاب کرده‌اند، هم‌اکنون امکان واریز وجه و تکمیل مراحل ثبت نام را مطابق جدول زیر خواهند داشت:

براساس بخشنامه ایران خودرو، متقاضیان واجد شرایط فقط به مدت 10 روز، امکان تکمیل ثبت نام از طریق مراجعه به سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو را دارند. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

فراخوان ثبت نام مشتریان پژو پارس (PDF)

فراخوان متقاضیان پژو پارس با موعد زمستان 1402

شرکت ایران خودرو، شرایط واریز وجه یا تبدیل خودروی ثبت نامی را برای آن‌دسته از منتخبین سامانه یکپارچه که نسبت به انتخاب پژو پارس با اولویت تحویل در زمستان 1402 اقدام کرده‌اند، از تاریخ 1403/01/29 و مطابق جدول زیر اعلام کرده است:

طرح تبدیل پژو پارس ایران خودرو

مطابق جدول فوق، خریداران پژو پارس، علاوه بر طرح فروش نقدی، امکان ثبت نام در طرح فروش اقساطی ایران خودرو را نیز دارند.

فراخوان ثبت نام با موعد زمستان 1402 و بهار 1403

شرایط واریز وجه خودرو، ویژه منتخبین سامانه یکپارچه فروش خودرو داخلی که برای محصولات گروه تارا دستی با موعد تحویل زمستان 1402 و گروه راناپلاس با موعد تحویل زمستان 1402 و گروه تارا با موعد تحویل زمستان 1402 و بهار 1403 ثبت نام کرده بودند، از سوی شرکت ایران خودرو و مطابق جدول زیر اعلام گردید:

متقاضیان واجد شرایط پس از دریافت پیامک اطلاع‌رسانی می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو، جهت تکمیل مراحل ثبت نام اقدام نمایند.

فراخوان خریداران پژو پارس: اسفند 1402

شرایط تبدیل خودرو پژو پارس به سایر محصولات ایران خودرو، ویژه متقاضیانی که اسفندماه 1401 در سامانه یکپارچه نام‌نویسی کرده و موعد تحویل آنها برای بخش آخر اولویت‌های زمستان 1402 تعیین شده است، مطابق جداول زیر اعلام شده است. 

در اولین روش تبدیل پژو پارس، مشتریان می‌توانند سورن پلاس XU7P را با اقساط 25 میلیون تومانی و بدون کارمزد، خریداری کنند:

در دومین روش تبدیل پژو پارس، مشتریان می‌توانند سورن پلاس XU7P را با قیمت قطعی و تحویل 90 روزه خریداری نمایند:

در سومین روش تبدیل پژو پارس نیز مشتریان می‌توانند طرح پیش فروش 207 پانوراما دستی یا طرح پیش فروش تارا V1 پلاس را انتخاب نمایند:

براساس بخشنامه طرح تبدیل پژو پارس، متقاضیان واجد شرایط پس از دریافت پیامک اطلاع‌رسانی، می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو، نسبت به انتخاب خودروهای جدید، اقدام نمایند. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

. شرایط تبدیل پژو پارس ویژه خریداران پارس XU7P
. شرایط تبدیل پژو پارس ویژه خریداران پارس XU7P سفارشی
. شرایط تبدیل پژو پارس ویژه خریدران پارس XU7P-ELX


قیمت ایران خودرو در سال 1403

در جدول زیر، آخرین تغییرات قیمت نمایندگی ایران خودرو را در سال 1403 مشاهده می‌کنید:

مدل خودرو کد کلاس فروردین اردیبهشت تیر مرداد شهریور
آریسان 2 ارتقایافته 16905 413.713 413.908 - 418.353 418.340
پژو پارس XU7P 35106 - 445.742 - - -
پژو پارس XU7P سفارشی ELX 35107 - 524.158 - - -
پژو 207 دستی TU3 26903 - - - - 458.405
پژو 207 دستی TU5 60022 - - - - 471.528
پژو 207 پانوراما دستی ارتقایافته 60023 498.584 504.890 509.159 508.720 508.707
پژو 207 پانوراما اتومات TU5P ارتقایافته 60612 602.735 609.934 - 612.424 612.411
تارا دستی V1 پلاس 32209 580.120 587.126 - 589.906 589.894
تارا اتومات V4 ال‌ایکس 32311 681.434 689.309 690.773 690.785 690.773
دنا پلاس EF7P با گیربکس MT6 70904 551.584 558.345 561.480 561.492 561.480
دنا پلاس EF7 توربو اتومات آپشنال 70712 692.166 700.134 701.459 701.472 701.459
رانا پلاس ارتقایافته 61019 225.767 457.436 461.800 461.872 461.859
سورن پلاس XU7P 58402 459.118 465.085 469.300 469.424 469.411
سورن پلاس EF7 بنزینی+فولادی 57531 - - - - 481.413
سورن پلاس EF7 بنزینی+آلومینیومی 57530 - - - - 487.584
سورن پلاس EF7 دوگانه 55512 - - - - 498.399
سورن پلاس EF7دوگانه با رادیوپخش 55510 - - 500.302 504.191 504.179
ریرا 34201 - - - 1130.116 -

*در جدول فوق، قیمت ها برحسب میلیون تومان است.

قیمت ایران خودرو در سال 1402

در جدول زیر، آخرین تغییرات قیمت نمایندگی ایران خودرو را در سال 1402 مشاهده می‌کنید:

مدل خودرو کد کلاس اردیبهشت خرداد شهریور آبان
پارس XU7P 35106 257.786 260.214 294.133 -
پارس XU7P سفارشی 35108 288.373 291.169 309.545 -
پارس XU7P سفارشی ELX 35107 324.646 327.600 333.897 -
پارس TU5 28529 272.969 275.201 - -
پارس TU5 سفارشی ELX 28527 - - - -
 
207 دستی+هیدرولیک 60019 - 334.644 - -
207 دستی+برقی 60016 318.144 318.628 - -
207 دستی TU3 26902 323.803 ثابت - -
207 دستی تیپ 5 60018 - 348.862 - -
 
207 پانوراما دستی TU5 60017 343.415 343.725 - -
207 پانوراما دستی TU5 ارتقایافته 60023 - - - 498.584
207 پانوراما دستی TU5P 60405 - 366.180 - -
207 پانوراما اتومات TU5P 60605 - 426.853 - -
 
207 اتومات TU5P سقف فلز 60607 - 420.391 - -
207 اتومات TU5P سقف قرمز (MC) 60606 417.760 418.877 - -
 
رانا پلاس 61017 321 322.235 - -
رانا پلاس پانوراما 61508 342.531 343.555 - -
 
دناپلاس 70323 - 349.8 - -
دناپلاس توربو 6 دنده دستی 70410 - 482.049 - -
دناپلاس توربو اتومات ساده 70709 544.045 545.100 - -
دناپلاس توربو اتومات آپشنال 70712 - - - 692.166
دناپلاس توربو اتومات جوانان 71101 - 591.854 - -
 
سورن پلاس XU7P 58402 - - - 459.118
سورن پلاس EF7 57529 331.284 331.020 - -
سورن پلاس+مالتی مدیا 57526 - 341.138 - -
سورن پلاس+مالتی مدیا 57527 - 355.193 - -
سورن پلاس گازسوز 55507 372.407 372.475 - -
سورن پلاس گازسوز 55508 - 398.139 - -
سورن پلاس گازسوز تاکسی 55506 - 336.152 - -
 
هایما S5 گیربکس AT6 52202 - 982.689 - -
هایما S7 پلاس 51802 - 1007 1008.627 -
هایما 8S 52601 - - 1212.428 -
هایما 7X 53001 - - 1482.224 -
 
تارا دستی V1 32207 393.134 394.460 394.494 -
تارا دستی V1 پلاس 32209 - - 580.120 -
تارا اتومات V2 32301 490.551 ثابت - -
تارا اتومات V4 32307 - 530.690 - -
تارا اتومات V4 ال ایکس 32311 - - - 681.434
 
وانت آریسان 2 16903 - 383.030 ثابت -

*در جدول فوق، قیمت ها برحسب میلیون تومان است.

قیمت ایران خودرو در سال 1401

در جدول زیر، آخرین تغییرات قیمت نمایندگی ایران خودرو را در سال 1401 مشاهده می‌کنید:

مدل خودرو کد کلاس فروردین اردیبهشت تیر مهر
405 دوگانه سوز 27235-6 - 150.3 ثابت 150.5
 
پارس سال XU7P 35101 - - 165.6 165.8
پارس سال XU7P سفارشی 35103 184.8 185 ثابت 185.1
پارس سال XU7P سفارشی ELX 35102 - 208.9 ثابت 209.1
پارس دوگانه سوز 28321 - 176.5 ثابت 176.6
پارس TU5 28520 176.5 176.7 ثابت 176.8
پارس TU5 سفارشی ELX 28527 211.2 211.3 ثابت 211.5
 
206 تیپ 2 26031 - 150.1 ثابت 150.3
206 تیپ 3 پانوراما 26035 181.2 181.3 ثابت 181.5
 
207 دستی+هیدرولیک 60011 - 209.1 ثابت 209.3
207 دستی+برقی 60006 - 215.8 ثابت 215.9
207 اتومات مولتی کالر 60602 318.4 318.6 ثابت 318.7
 
207 پانوراما دستی 60010 - 236.3 ثابت 236.5
207 پانوراما اتومات 60104 - - - -
 
رانا پلاس 61015 214.7 214.8 ثابت 215
رانا پلاس پانوراما 61503 228.2 228.4 ثابت 228.5
 
دنا با کروز 70117 - 206 ثابت 206.2
دناپلاس 70317 - 228.1 ثابت 228.3
دناپلاس 70322 - - - -
دناپلاس توربو 5 دنده 70408 - 345.8 ثابت 346
دناپلاس توربو 6 دنده 70406 - 360.5 ثابت 360.7
دناپلاس توربو اتومات 70702 - 398.2 ثابت 398.3
 
سمند LX 29352 - 160.5 ثابت 160.7
سمند EF7 بنزینی 29223 - 158.1 ثابت 158.2
سمند EF7 دوگانه سوز 29126 - 169.1 ثابت 169.3
 
سورن پلاس 57519 - 243.3 ثابت -
سورن پلاس+مالتی مدیا 57523 - - - 249.2
سورن پلاس جدید 57522 - - - 261.4
سورن پلاس دوگانه سوز 55505 - - - 281.1
 
هایما S5 گیربکس AT6 52201 - - - 794.1
هایما S7 پلاس 51802 - - - 843.1
 
تارا دستی 32201 - - - 293.9
تارا اتوماتیک 32301 - - 415.7 415.9
 
وانت آریسان 2 16901 - - - 285

*در جدول فوق، قیمت ها برحسب میلیون تومان است.

قیمت ایران خودرو در سال 1400

در جدول زیر، آخرین تغییرات قیمت نمایندگی ایران خودرو را در سال 1400 مشاهده می‌کنید:

مدل خودرو کد کلاس فروردین خرداد مهر آبان بهمن
405 اس ال ایکس - - 108.9 - - -
405 دوگانه سوز 27235-6 - 124 - 145.4 149.5
 
پارس سال 28242 122.4 140.2 - 164.1 169.2
پارس سال XU7P - - - - - 164.9
پارس دوگانه سوز 28321 127 145.6 - 170.4 175.7
پارس TU5 28520 127.2 145.7 - 171.3 175.9
پارس اتومات - - 188.1 - - -
 
206 تیپ 2 26031 110.9 127.1 - 184 149.3
206 صندوقدار - - 131.7 - - -
 
207 دستی+هیدرولیک 60011 153.1 175.5 - 204.8 208.3
207 دستی+برقی 60006 160.7 181.1 - 211.4 215
207 اتومات MC 60602 - - - 356 -
 
207 پانوراما دستی 60010 - 216.2 - 249 235.5
207 پانوراما اتومات 60104 - 268.7 - - -
 
رانا پلاس 61015 180.3 ثابت - 208.7 214.1
رانا پلاس پانوراما 61502 - 193.4 - 225.7 227.6
 
دنا با کروز 70117 150.8 172.9 - 203.8 205.2
دناپلاس 70317 166.9 191.5 - 224.6 227.3
دناپلاس توربو 5 دنده 70408 - 285.3 - 328.8 345
دناپلاس توربو 6 دنده 70406 - - - - 359.8
دناپلاس توربو اتومات 70702 371.6 390 - 395 397.4
 
سمند LX 29352 117.5 132.4 - 155.6 159.7
سمند EF7 بنزینی 29223 115.8 132.7 - 156.2 157.3
سمند EF7 دوگانه سوز 29126 121.7 139.5 - 164.1 168.3
 
سورن پلاس 57519 189.3 204.2 - 236 242.5
 
هایما S5 گیربکس AT6 52201 - - - 595 ثابت
هایما S7 پلاس 51802 - 640 675 ثابت 680.9
 
تارا دستی 32201 - - 290.4 - 293
تارا اتوماتیک 32301 - - - 415 ثابت

*در جدول فوق، قیمت ها برحسب میلیون تومان است.

قیمت ایران خودرو در سال 1399

در جدول زیر، آخرین تغییرات قیمت نمایندگی ایران خودرو را در سال 1399 مشاهده می‌کنید:

مدل خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر بهمن
وانت آریسان - - - 120.5 ثابت - - -
 
405 جی ال ایکس - 80.3 - - - 101.2 - -
405 اس ال ایکس 68.4 91.7 ثابت ثابت - 108 - -
405 دوگانه - - - 84.5 - 107.4 - -
 
پارس - - 102.5 ثابت 97.7 121.5 - ثابت
پارس ال ایکس 79.8 105.5 ثابت ثابت - 126.3 - ثابت
پارس ال ایکس اتومات - - - 148.5 - 187.3 - -
پارس دوگانه - - - 105.2 - 126.2 - -
 
206 تیپ 2 71.6 90.6 ثابت ثابت ثابت 110.1 - -
206 تیپ 5 82.8 103.4 ثابت - ثابت 126.7 - -
206 صندوقدار - - 107.1 - 104.7 130.8 - ثابت
 
207 دنده 92.7 122.5 - 123 121 152.2 - -
207 اتومات - - - 155.7 - 197 - -
207 با فرمان برقی - - - - - - 159.8 -
 
207 پانوراما دنده - - - 156.8 ثابت 199.6 - ثابت
207 پانوراما اتومات - - - - - - - 201
 
رانا 75 - - - - - - -
رانا پلاس - - - - 144.8 179.5 - ثابت
 
دنا 83.6 - 121.6 - - 146.8 - -
دنا با کروز - - - - - - 149.9 -
دنا پلاس 120 - 137 ثابت - 166.1 - ثابت
دنا پلاس توربو دنده - - - 216.5 - 271 - ثابت
دنا پلاس توربو اتومات - - - 252.6 290.9 370.8 - -
 
سمند - - 94.7 ثابت 93.6 116.7 - ثابت
سمند EF7 بنزینی - - 94.1 - - 114.9 - -
سمند EF7 دوگانه - - - - 95.9 120.9 - -
 
سورن ELX - - - 104.6 - 131.6 - -
سورن پلاس - - - - 147.7 188.5 - ثابت
 
هایما S5 مدل 98 - - - 295.1 - 386.4 - -
هایما S7 مدل 99 - - - 309 - 405.5 - -

*در جدول فوق، قیمت ها برحسب میلیون تومان است.

دیدگاه کاربران
ناشناس 1403/6/3
سلام لطفا برای کسانی که هم گواهینامه دارند و هم ماشین ندارند امتیازی در نظر بگیرید چون اکنون با وجودیکه شرط گواهینامه و پلاک فعال حذف شده درصد شانس پایین اومده
پاسخ
0
0
0
amirgolmohammadi 1403/5/24
با سلام پی از وکالتی کردن باید در سایت https: ikcosales.ir در گوشه سمت چپ نوشته شده ورود ثبت نام که برای ثبت نام باز نمیشه تایمی باید بگزره که باز بشه با کد ملی ؟؟؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/5/27
داخل سایت ایرانخودرو ثبت نام می کنید و اطلاعات دقیقتون رو پر میکنید بعدش ماشین مد نظرتون باید انتخاب کنید نسبت به الویت بندی شما
0
0
ناشناس 1403/2/12
سلام ما بخشنامه ۴۷۱۲ پارس تحویل زمستان ۴۰۲ بودیم چرا پیامک نیومد برا ما؟!؟
پاسخ
0
1
0
a2a 1402/10/15
سلام کسی خبر داره دوره بعدی ثبت نام ایران‌خودرو کی شروع میشه
پاسخ
0
0
0
طاهره 1402/6/26
من ناشنوا هستم و ماشین ندارم. ثبت نام کردم سال ۹۷تا الان اما برنده نشدم می‌دونید قرعه کشی بعئی چه زمانی هست؟
پاسخ
0
2
0