گرامیداشت رفع ممنوعیت رانندگی بانوان عربستانی به سبک رنو

بانوی عربستانی و تجربه فرمول یک

8 تیر 1397 20:40

در جریان رقابتهای گرندپری فرانسه رنو از خانم اسیل الحمد برای راندن خودروی فرمول یک دعوت کرد تا اهمیت رفع ممنوعیت رانندگی بانوان درعربستان را به جهانیان نشان دهد.

این نخستین مرتبه است که فردی از اتباع عربستان صعودی یک خودروی فرمول یک را می‌راند.در جریان بخشی از برنامه‌های قبل از برگزاری مسابقه اصلی گرندپری فرانسه که به گرامیداشت تاریخچه حضور رنو در مسابقات اختصاص داشت، خانم الحمد به عنوان عضو فدراسیون اتومبیل‌رانی عربستان اجازه یافت به صورت نمادین با خودروی E20 که پیش از این با رانندگی کیمی رایکونن و در ابوظبی سابقه پیروزی داشته، یک دور پیست را طی کند. ابتدا او با یک خودروی سواری رنو رانندگی کرد، سپس یک خودروی مسابقه‌ای رنو و پس از آن نوبت E20 بود تا توسط این بانوی عربستانی رانده شود.

این نخستین مرتبه است که فردی از اتباع عربستان صعودی یک خودروی فرمول یک را می‌راند. البته این برنامه عمداً به گونه‌ای ترتیب داده شده بود که مصادف با رفع ممنوعیت شرکت بانوان در مسابقات اتومبیل‌رانی این کشور باشد، ممنوعیتی که تنها در این کشور وجود داشته و در نهایت از تاریخ 24 ژوئن برداشته شده است.

خانم الحمد در مصاحبه با Autosport در مورد تجربه‌اش با رنو و رفع ممنوعیت رانندگی بانوان در عربستان بیان کرده که حرکت رنو و فرمول یک در حمایت از این واقعه مثبت که در عربستان اتفاق افتاده، بسیار خوب و تاثیرگذار بوده است. وی از این‌که توانسته در کشور خودش گواهینامه رانندگی کسب کند، بسیار خوشحال است. به اعتقاد وی در آینده از این واقعه به عنوان نقطه عطفی مهم در تاریخ این کشور یاد خواهد شد.

عربستان سعودی پیشینه قابل توجهی در مسابقات اتومبیل‌رانی ندارد ولی پایتخت این کشور سال گذشته میزبان مسابقات قهرمانی سرعت بود و امسال نیز یک مرحله از فصل 2018/19 مسابقات فرمول E را در ماه دسامبر میزبانی خواهد کرد.

دیدگاه کاربران