شروع قیمت از 25 هزار 500 دلار

اعلام قیمت هیوندای سانتافه 2019

11 تیر 1397 13:53

سانتافه به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت هیوندای، اکنون پس از 18 سال حضور در بازار جهانی به نسل چهارم خود وارد می‌شود. سانتافه 2019 همان‌طور که انتظار می‌رفت، دچار تغییر و تحولات اساسی شده و عملکرد آن در بسیاری از بخش‌ها بهبود پیدا کرده است.

ارزان‌ترین نسخه با پیشرانه‌ای 4 سیلندر به ظرفیت 2.4 لیتر، دیفرانسیل جلو خواهد بود.اکنون خودروساز کره‌ای خود را برای عرضه این خودروی کاملاً جدید به بازارهای جهانی آماده می‌سازد و به همین دلیل درصدد اعلام قیمت نسخه‌های کوناگون این خودرو برآمده است. برهمین اساس هیوندای اعلام کرده که قیمت نمونه پایه این خودرو با پیشرانه 2.4 لیتری برابر با 25500 دلار خواهد بود. مدل مذکور که با کد SE شناخته می‌شود، به صورت تک دیفرانسیل (انتقال نیرو به محور جلو) عرضه خواهد شد. مشتریان در صورت سفارش این مدل با سیستم چهارچرخ محرک، باید مبلغ 27200 دلار برای خرید آن کنار بگذارند.

خریداران برای سفارش پیشرانه می‌توانند از میان چند گزینه انتخاب کنند: اولین آن‌ها همان پیشرانه آشنای 2.4 لیتری تنفس طبیعی است که توان تولید 185 اسب‌بخار را دارد. گزینه دیگر برای نصب در این خودرو، پیشرانه 2 لیتری توربو است که 235 اسب‌بخار تولید کرده و در صورت سفارش با سیستم چهارچرخ محرک، 35900 دلار قیمت خواهد داشت. همچنین امکان سفارش هیوندای سانتافه 2019 با پیشرانه 2.2 لیتری دیزل نیز وجود دارد که 190 اسب‌بخار قدرت و 436 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند ولی هنوز اطلاعی درباره قیمت آن وجود ندارد.

هیوندای در نسل جدید سانتافه امکانات ایمنی بسیار زیادی به صورت استاندارد ارائه کرده است که می‌توان از میان آن‌ها به سامانه پیشگیری از برخورد جلو، سامانه پایش نقاط کور و دستیار کمکی خروج ایمن از محل پارک اشاره کرد. دوربین عقب با دستیار کمکی پارک، سیستم استارت-استاپ و جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک را می‌توان از دیگر امکاناتی برشمرد که به صورت استاندارد در سانتافه 2019 نصب شده‌اند.

هیوندای قصد دارد سانتافه 2019 را تنها به صورت پنج نفره تولید و عرضه کند. مدل فعلی سانتافه هفت نفره که تحت نام سانتافه اسپرت ارائه می‌شود، در قالب نسل قبلی و به عنوان مدل 2019 همچنان عرضه خواهد شد. طبق خبرها این مدل به زودی با جانشینی کاملاً جدید و با نامی متفاوت جایگزین می‌شود.

آقای مایک اوبرایان، قائم مقام بخش تولید و طراحی دیجیتال در شرکت هیوندای معتقد است هیوندای سانتافه جدید با انبوهی از امکانات ایمنی، تعهد شرکت به تولید خودروهای ایمن را نشان می‌دهد. به اعتقاد وی با وجود ارائه حجم زیادی از فناوری‌ها، فضای داخلی بزرگ و ظاهر زیبا که در سانتافه 2019 ارائه شده، مشتریان زیادی به خصوص خانواده‌ها به خرید این خود متمایل خواهند شد.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران