وقتی تغییرات فنی از ظاهر هم مهم‌تر است

عامل موفقیت هیوندای سانتافه 2019 در چیست؟

16 شهریور 1397 17:00

فرقی نمی‌کند کدام مدل را سفارش دهید، هیوندای سانتافه با پیشرانه 4 سیلندر بنزینی 2.4 لیتری یا نسخه 2 لیتری مجهز به توربوشارژر، برای انتقال قدرت در آن‌ها دیگر از جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک قبلی خبری نیست.

جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک مهمترین المان در نسل جدید هیوندای سانتافه است.در نسل جدید سانتافه از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیکی استفاده خواهد شد که فرای هر تغییری بر عملکرد این کراس‌اور کره‌ای تاثیری مثبت گذاشته است. بسیاری از کارشناسان این تغییر را حتی از طراحی جدید سانتافه مهم‌تر عنوان می‌کنند.

به گفته نایب رییس بخش تولید هیوندای در آمریکا این سیستم انتقال قدرت ضمن کاهش مصرف سوخت، اصطکاک کمتر و بهره‌وری بیشتری خواهد داشت. یکی از تغییراتی که این مزایا را در پی داشته، کاهش تعداد سوپاپ‌های جعبه‌دنده در جعبه سوپاپ‌ها از 20 به 12 است که نشتی کمتری را در پی خواهد داشت.

علاوه‌براین جعبه‌دنده جدید بازه وسیع‌تری از ضریب دنده را نسبت به قبل برای راننده به ارمغان آورده است. افزایش تعداد دنده‌ها ضمن بهبود فرآیند انتقال قدرت باعث بهبود حرکت از حالت سکون نیز می‌شود.

باید دید این تغییرات مثبت می تواند نظر مشتریان را بیش از پیش به سانتافه جلب کند یا خیر؟

دیدگاه کاربران