تست نسخه برقی لندکروزر سری 79 در معادن استرالیا

کارگر برقی معدن

21 تیر 1397 06:00

غول معادن استرالیا یعنی شرکت BHP این لندکروزر را به خودرویی پاک تبدیل کرده و قرار است که این خودرو به ناوگان کار در معادن جنوب استرالیا وارد شود.

این لندکروزر سری 79 از پیشرانه همیشگی خود یعنی نمونه 4.5 لیتری توربودیزل هشت سیلندر دور شده و نیروی خود را از یک موتور برقی مجهز به باطری های لیتیوم یون می‌گیرد.فعلاً قرار است عملکرد این خودرو به عنوان یک نمونه آزمایشی در زمینه توانایی فنی، زمان مورد نیاز برای شارژ باطری‌ها، مقاومت باطری‌ها در برابر خوردگی و در نهایت مقاومت کلی خودرو در برابر شرایط سخت کاری و جوی معادن زیرزمینی تحت بررسی و آزمون قرار گیرد. هدف نهایی تجهیز ناوگان کنونی شرکت BHP به  پیشرانه‌های برقی است، که در حال حاضر از پیشرانه‌های دیزلی استفاده می‌کنند. با این روش میزان زیادی از آلودگی حاصل کاهش می‌یابد. صرفه‌جویی این شرکت می‌تواند تاثیر مثبت زیادی داشته باشد چرا که در حال حاضر 800 دستگاه خودرو در ناوگان این شرکت مشغول به کار هستند.

این لندکروزر تغییر یافته همچنان توانایی‌های دو دیفرانسیل خود را حفظ کرده اما به ترمزهای احیاکننده نیرو نیز مجهز شده است. عملیات حذف پیشرانه دیزلی و اضافه کردن پیشرانه و تجهیزات الکتریکی به این خودرو توسط شرکت ولترا انجام شده که در آدلاید مستقر است.

هزینه انجام شده برای تغییر چنین خودرویی هنوز از سوی BHP اعلام نشده است. با این حال شرکت ولترا اعلام کرده که با استفاده ناوگان BHP از پیشرانه‌های برقی، به میزان 10 تا 20 درصد در هزینه‌های این شرکت صرفه‌جویی خواهد شد.

لندکروزر برقی که توسط شرکت BHP با نام لندکروزر E شناخته می‌شود، بدون شک قدم بزرگی در راه پاک بودن ناوگان صنایع معدنی خواهد بود. مقاومت و کاربردی بودن پلتفرم این خودرو از طرفی و عملکرد فنی به صرفه پیشرانه برقی آن از سوی دیگر می‌تواند تاثیر زیادی بر بهبود ارتباط میان انسان و طبیعت داشته باشد. با تولید چنین خودروهایی می‌توان به آینده روشن خودروهای برقی امیدوار بود.

 

دیدگاه کاربران