ارزان‌ترین خودرو با پیشرانه فراری

رونمایی از مازراتی لوانته GTS مدل 2019

23 تیر 1397 16:15

تنها چند ماه بعد از رونمایی نسخه قدرتمند تروفئو، شرکت مازراتی یک‌بار دیگر با گسترش خانواده شاسی‌بلند لوانته توجه دنیای خودرو را به خود جلب کرده است. نسخه جدید GTS که امروز در فستیوال سرعت گودوود رونمایی شد اندکی ضعیف‌تر از تروفئو است، ولی بااین‌حال توانسته عملکرد یک ابرخودروی مدرن را در قالب یک شاسی‌بلند فوق‌العاده زیبا عرضه کند.

با پیشرانه ساخت فراری، نسخه جدید مازراتی لوانته فقط 40 اسب‌بخار از قدرتمندترین نسخه لوانته ضعیف‌تر است.این خودرو از همان پیشرانه توربو 3.8 لیتری هشت سیلندر خورجینی کواتروپورته GTS استفاده می‌کند. پیشرانه مذکور 550 اسب‌بخار نیرو و 730 نیوتن‌متر گشتاور دارد که فقط 40 اسب‌بخار از تروفئو کم‌تر است. هر دو خودرو گشتاور یکسانی دارند. این پیشرانه که توسط فراری ساخته شده، به لوانته GTS کمک می‌کند تا صفرتاصد را فقط در 4.2 ثانیه پر کند. این عدد فقط چند دهم ثانیه از شتاب صفرتاصد تروفئو بیشتر است. همچنین حداکثر سرعت آن 292 کیلومتربرساعت و اندکی کم‌تر از ترفئو با 300 کیلومتربرساعت خواهد بود.

به‌عنوان خودرویی اسپرت با کابینی بسیار شیک و زیبا، این تریم جدید لوانته به‌صورت استاندارد روکش کامل چرم دارد. ولی کسانی که دوست دارند کابین خودروی‌شان خاص‌تر هم بشود، می‌توانند با پرداخت هزینه جدا، روکش صندلی‌های چرم طبیعی Pieno Fiore را سفارش بدهند. از دیگر موارد قابل‌توجه کابین آن می‌توان به سیستم صوتی هارمان کاردون با 14 بلندگو و پدال‌های اسپرت اشاره کرد.

مازراتی برای مدل سال 2019 همچنین تمامی مدل‌های لوانته را به‌روزرسانی کرده و روی همه آن‌ها اکنون شاهد استفاده از یک دسته‌دنده جدید هستیم که قبلاً فقط در تروفئو وجود داشت. با تغییر جهت دسته‌دنده از راست به چپ امکان تعویض دستی دنده‌ها وجود دارد. دکمه P هم حالت پارکینگ را فعال می‌کند. شرکت مازراتی چراغ‌های LED هوشمند را به‌عنوان آپشن و سیستم یکپارچه کنترل خودرو (IVC) را به‌صورت استاندارد روی خودرو عرضه کرده که هر دو، پایداری این شاسی‌بلند اسپرت را بسیار بالاتر می‌برند.

سیستم اطلاعات سرگرمی لوانته هم به‌روزرسانی شده است. این سیستم جدید، در دو سدان گیبلی و کواتروپورته هم به کار گرفته شده‌اند. از دیگر تغییرات مدل 2019 لوانته می‌توان به رنگ‌های بدنه و طرح رینگ‌های جدید اشاره کرد.

در فستیوال گودوود، علاوه‌بر نسخه جدید لوانته، شرکت مازراتی چند مدل مسابقه‌ای MC12 را در کنار گرن‌توریسمو MC و گرن‌کبریو اسپرت در معرض نمایش عموم خواهد گذاشت.

دیدگاه کاربران