نزدیک‌تر از همیشه به رونمایی رسمی

خودنمایی تویوتا سوپرا 2019 در فستیوال گودوود

25 تیر 1397 14:47

پس از سال‌ها شایعه، بحث، گمانه‌زنی، انتشار تصاویر جاسوسی و رندرهای مختلف، نسل جدید تویوتا سوپرا بالاخره در فستیوال سرعت گودوود خود را نشان داد. روز گذشته یک نمونه اولیه تویوتا سوپرا با نام A90، در فستیوال سرعت گودوود حضور پیدا کرده و توانسته نظر خیلی‌ها را به خود جلب کند.

تویوتا سوپرا با وجود حضور در نمایشگاه ژنو و همچنین فستیوال سرعت گودوود هنوز رونمایی رسمی جهانی نشده است.البته راننده این خودرو خیلی سوپرا را تحت‌فشار نگذاشته و بدون شک، این نهایت توان سوپرا نبود که در گودوود از آن دیده‌ایم. بااین‌حال، بازهم می‌توانید صدای زیبای اگزوز پیشرانه شش سیلندر خطی توربو آن را بشنوید. خوشبختانه، نسخه نهایی عملکرد بسیار بهتری ازآنچه که دیدیم خواهد داشت.

متأسفانه، تویوتا هنوز هم بدنه سوپرای جدید را با روکش‌هایی ویژه پوشانده است. به همین دلیل هنوز کسی نمی‌داند شکل نهایی این خودرو چگونه است. جزئیات در مورد پیشرانه آن هنوز هم به شکل یک راز سربسته باقی مانده، ولی اطلاعات خوبی در این مورد اخیراً منتشر شده است.

طبق یکی از این گزارش‌ها، نسل جدید سوپرا از پیشرانه 3 لیتری توربو ساخت ب‌ام‌و با 335 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور استفاده کرده و با کمک جعبه‌دنده اتومات دو کلاچه، این خروجی‌ها به چرخ‌های عقب ارسال می‌شوند. اگر این میزان قدرت ازنظر شما کافی نیست، طبق گفته تتسویا تادا (Tetsuya Tada)، مهندس ارشد شرکت، یک نسخه قوی‌تر GRMN هم بعدها به خانواده سوپرا اضافه می‌شود.

نسخه پایه با پیشرانه‌ای 2 لیتری توربو 248 اسب‌بخاری را هم به‌احتمال‌زیاد در خانواده سوپرا خواهیم دید. درحالی‌که جزئیات بیشتر در مورد پیشرانه‌های آن هنوز تأیید نشده، ولی گفته می‌شود مدل شش سیلندر خورجینی سوپرا جدید صفر تا صد را در 4.5 ثانیه پر می‌کند.

امیدواریم تویوتا بالاخره سوپرا را قبل از پایان سال جاری میلادی رونمایی کند. ثبت سفارش برای این خودرو از اوایل سال آتی به‌احتمال‌زیاد با قیمت پایه 63500 دلار شروع می‌شود.

دیدگاه کاربران