با میزبانی 15 ایالت در گام اول

پژو-سیتروئن در تدارک بازگشت به آمریکا

28 تیر 1397 16:14

به نظر می‌رسد گروه پژو-سیتروئن دیگر آشکارا از برنامه‌های خود برای حضور دوباره در بازار خودروی آمریکای شمالی پرده‌برداری کرده و یکی از مهمترین بخش‌های این برنامه، تهیه فهرستی از پانزده ایالتی است که فعالیت این شرکت ابتدا در آن‌ها آغاز می‌شود.

برای گام اول بازار 15 ایالت انتخاب شده است که 62 درصد از آمار فروش خودرو در ایالات‌متحده را به خود اختصاص داده‌اند.اتونیوز اروپا به نقل از آقای لری دومینیک یکی از مدیران ارشد این شرکت خبر می‌دهد که پژو-سیتروئن 15 ایالت آریزونا، کالیفرنیا، فلوریدا، جورجیا، ایلینویز، مریلند، ماساچوست، نیوهمشایر، نیوجرسی، نیویورک، کارولینای شمالی، تگزاس، ویرجینیا و واشنگتن را در اولویت شروع کار خود قرار داده است.

اگر درباره علت تهیه این فهرست کنجکاو شده‌اید، بد نیست بدانید که ایالت‌های نامبرده 62 درصد از آمار فروش خودرو در ایالات متحده را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین مشتریان خودرو در این ایالت‌ها با وجود موانع رو به رشد سر راه خودروهای وارداتی در این کشور، نسبت به ساکنین ایالت‌های دیگر تمایل بیشتری به خرید خودروی وارداتی از خود نشان داده‌اند.

ویژگی‌های بازار خودروی همسایه شمالی آمریکا، یعنی کشور کانادا نیز از نظر شرکت پژو دور نمانده و آن‌ها ایالت‌های آلبرتا، بریتیش کلمبیا، اونتاریو و کبک را برای شروع فعالیت مناسب تشخیص داده‌اند چراکه ساکنین این چهار ایالت 87 درصد از کل خودروهای فروخته شده در کانادا را خریداری کرده‌اند.

علاوه‌براین شرکت پژو-سیتروئن در پاییز سال گذشته و در اقدامی اولیه از اپلیکیشن اشتراک خودرو رونمایی و همزمان اعلام کرد، قصد دارد دفتر منطقه‌ای خود در آمریکای شمالی را در آتلانتا راه‌اندازی کند. در مرحله بعدی قرار است محصولات شرکت پژو-سیتروئن در قالب خودروهای قابل اشتراک توسط مشتریان رانده شوند. این عامل باعث می‌شود مشتریان پیش از آن‌که قصد خرید یکی از ساخته‌های این شرکت را داشته باشند، موفق به تجربه رانندگی با آن‌ها شوند. در مرحله سوم از این برنامه، فروش رسمی ساخته‌های این شرکت آغاز خواهد شد.

گروه پژو-سیتروئن هنوز رسماً اعلام نکرده که در نظر دارد با کدامیک از برندهای زیرمجموعه خود، کار در آمریکای شمالی را آغاز نماید ولی احتمالاً سال 2026 را به عنوان نقطه آغاز فعالیت دوباره در نظر دارد. هرچند زمان زیادی تا آن موقع باقیمانده ولی این شرکت در حال آماده‌سازی زمینه‌های موردنیاز است.

دیدگاه کاربران