زیبای 1.3 میلیون دلاری

دلبری برابهام BT62 در فستیوال گودوود

27 تیر 1397 19:45

نام برابهام در دنیای مسابقات اتومبیل‌رانی بسیار معروف و معتبر است چراکه این خانواده شهیر تاکنون سه راننده پرافتخار به دنیای مسابقات معرفی کرده است؛ جک برابهام که سه مرتبه در مسابقات فرمول یک قهرمان شد و پسران او دیوید و ژئوف که سابقه پیروزی در مسابقات لمان را در کارنامه خود دارند.

نسبت قدرت به وزن این سوپراسپرت 1.3 میلیون دلاری، معادل با 720 اسب‌بخار بر تن است.اکنون همانطور که از مدتی پیش اعلام شده بود، قرار است نام این خانواده مجددا در پیست‌های مسابقات مطرح شود. اما اشتباه نکنید، از راننده‌ای که نام برابهام را یدک بکشد صحبت نمی‌کنیم، بلکه منظورمان خودروی سوپراسپرت برابهام BT62 است که افتخار نصب نام این خانواده پرافتخار را روی بدنه خود خواهد داشت.

در ساخت بدنه این خودروی سریع ازمقادیر زیادی فیبرکربن استفاده شده و پیشرانه 5.4 لیتری هشت سیلندر روی آن قرار دارد. به عقیده بسیاری، این خودرو نه تنها از نظر بصری زیباست، بلکه صدای گوشنوازی نیز از جانب پیشرانه آن به گوش می‌رسد. اکنون برای کسانی که مشتاق دیدن طراحی خاص و عملکرد فنی برابهام BT62 باشند فرصت خوبی پیش آمده تا در جریان فستیوال سرعت گودوود به تماشای این خودرو بنشینند.

مطمئناً نمایش این خودروی سبک وزن با پیشرانه 8 سیلندر 700 اسب‌بخاری جالب خواهد بود. حال که صحبت از وزن شد، بد نیست بدانید به دلیل استفاده زیاد از فیبرکربن در بدنه برابهام BT62، اکنون وزن کلی به رقم 972 کیلوگرم رسیده که نشان دهنده وزن بسیار سبک این خودروست. با چنین وزنی، نسبت قدرت به وزن در BT62 معادل با 720 اسب‌بخار بر تن به دست آمده است.

نمونه ای از BT62 که در گودوود حاضر خواهد شد، پوشش قرمز  بر تن خواهد داشت تا یادآور افتخارآفرینی خودروی BT46B برابهام باشد در جریان گرندپری سوئد فصل 1978 باشد.

برابهام در نظر دارد 35 دستگاه اولیه BT62 (از کل 70 دستگاهی که قرار است تولید شوند) را مشابه با نمونه حاضر در فستیوال گودوود و به یاد خودروی حاضر در مسابقه سال 1978 رنگ‌آمیزی کند، اما خریداران 35 نمونه باقیمانده مختار خواهند بود تا برای تزیین و رنگ‌آمیزی خودروی خود، سلیقه خودشان را اعمال کنند.

اگر ترجیح می‌دهید که خودروی برابهام خود را در سطح جاده‌های معمول برانید، این شرکت آمادگی دارد تا نمونه‌ای که با قوانین جاده‌ای سازگار باشد را عرضه نماید، اما برای این کار نیاز به نصب تعداد اندکی تجهیزات الزامی است که البته برابهام از عهده انجام آن برخواهد آمد. این خودرو در استرالیا تولید می‌شود و برابهام آمادگی نصب فرمان در هردو سمت چپ یا راست را دارد تا بتواند به درخواست مشتریان ساکن در کشورهای مختلف پاسخ دهد.

براساس اخبار منتشر شده، برابهام خودروی BT62 را با قیمت یک میلیون پوند (طبق نرخ برابری فعلی ارزهای جهان معادل با 1.3 میلیون دلار) برای فروش به مشتریان عرضه خواهد کرد.

دیدگاه کاربران