استون‌مارتین و ب‌ام‌و؛ ستاره‌های خواستنی

رکوردهای جدید در حراج بونهامز

1 مرداد 1397 11:31

در طی جدیدترین رویداد حراجی بونهامز (Bonhams) که در جریان فستیوال گودوود 2018 و برای پنجاهمین مرتبه برگزار شده، گویا رکوردهای جدیدی به دست آمده است. طبق اخبار رسیده، موسسه بونهامز موفق شده یک دستگاه ب‌ام‌و 507 رودستر و یک استون‌مارتین DB4GT زاگاتو را با ارقام حیرت‌آوری به فروش برساند. استون‌مارتین موردنظر توانسته لقب «گران‌ترین خودروی بریتانیایی عرضه شده در یک حراجی اروپایی» را به دست آورد.

حراج بونهامز تحت تاثیر استون‌مارتین DB4GT و ب‌ام‌و 507 با قیمت‌های نجومیدر روز برگزاری این حراج یعنی 13 جولای، در کل مبلغ 32,046,159 پوند از فروش خودروها به دست آمده و همانطور که اشاره شد، استون‌مارتین گران‌ترین خودروی به فروش رسیده بوده است. استون مارتین DB4GT زاگاتو که ساخت آن به سال 1961 برمی‌گردد، با قیمت 10,081,500 پوند به فروش رسید که در نوع خود رکورد جدیدی محسوب می‌شود. این مبلغ توسط شخصی از اهالی یکی از کشورهای قاره اروپا پرداخت شده است.

اما بد نیست به ب‌ام‌و 507 رودستر مدل 1957 متعلق به جان سورتیس، راننده بریتانیایی مسابقات فرمول 1 که سال گذشته فوت کرد نیز اشاره کنیم. خودرویی که با قیمت 3,809,500 پوند به فروش رسید، در حالی‌که قیمت فروش آن رقمی بین 2 تا 2.5 میلیون پوند پیش‌بینی می‌شد. پس از رقابتی نفس‌گیر بین علاقمندان، درنهایت خریداری اهل اروپا موفق شد این ب‌ام‌و تاریخی را به خانه ببرد.

استون‌مارتین DB4GT زاگاتو، لقب «گران‌ترین خودروی بریتانیایی عرضه شده در یک حراجی اروپایی» را به دست آورد.

البته در این حراجی خودروهایی نیز بودند که نتوانستند انتظارات فروشندگان را پاسخگو باشند. برای مثال یک دستگاه مک لارن P1 که پیش‌بینی شده بود با رقمی در حدود 1.3 الی 1.7 میلیون پوند معامله شود، در جلب نظر خریداران ناکام ماند. همچنین یک دستگاه استون‌مارتین One-77 و نمونه‌ای از پاگانی هوایرا نیز نتوانستند خریداری را به سوی خود جذب کنند.

 آقای جیمز نایت (James Knight) که ریاست بخش خودرویی حراجی بونهامز و مسئولیت اجرای آن را بر عهده دارد، اعلام می‌کند که این موسسه از فروش به دست آمده در پنجاهمین حراج برگزار شده در فستیوال گودوود بسیار خرسند است، به خصوص که با دریافت نشان نقره‌ای از طرف جشنواره نیز همراه بوده است.

وی عرضه خودروهای مهم و بی‌عیب و نقص همچون ب‌ام‌و 507 جان سورتیس در این دوره از حراجی بونهامز را افتخاری تاریخی برای این موسسه می‌داند.

دیدگاه کاربران