خبری که از منبع تکذیب شد

دو نرخی شدن بنزین

31 تیر 1397 16:03

گمانه‌زنی‌ها در مورد دونرخی شدن مجدد بنزین از زمان معرفی کارت سوخت‌های جدید آغاز شد. طی این فرآیند اعلام شد که استفاده از کارت سوخت‌های شخصی الزامی می‌شود. استدلال‌های کارشناسان بر دو محور استوار بود. اول اینکه مصرف بنزین باید با تولید آن تناسب داشته باشد و دوم اینکه احتمالش ضعیف است که دولت چنین هزینه سنگینی برای تجهیز پمپ‌بنزین‌ها بپردازد ولی هیچ استفاده‌ای جز ساماندهی تراکنش‌ها و جمع‌آوری اطلاعات نبرد. حالا یکی خبرگزاری‌ها از زبان عضوی از کمیسیون انرژی مجلس خبر داده که دولت طرح دونرخی شدن بنزین را به مجلس داده است؛ درعین‌حال همین شخص و یک عضو دیگر کمیسیون در گفت‌وگو با خبرگزاری دیگری این مساله را تکذیب کرده‌اند.

غلامرضا شرفی که به عنوان منبع خبر دونرخی شدن شناخته شده بود، خودش این مساله را تکذیب کرد. غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی که با تسنیم داشت از ارائه بسته پیشنهادی دولت به مجلس برای بازنگری در بودجه سال 97 خبر داد و گفت: «قرار است در این بررسی، بخش‌های مربوط به منابع را بررسی و کمبود منابع را جبران کنیم.» وی بابیان این‌که کمیسیون‌های مربوطه پیشنهاد‌های دولت را دریافت کردند، افزود: «در این پیشنهاد مطرح شده که درباره سهمیه‌بندی بنزین و یا دونرخی شدن نرخ آن در 6 ماهه دوم سال جاری تصمیم‌گیری شود؛ بحث‌ها و تبادل‌نظر‌های جدی در پارلمان در این زمینه صورت گرفته که تا اواخر هفته جاری مطالب را در صحن علنی موردبررسی قرار می‌دهیم.»

تکذیب ماجرا

در واکنش به این خبر، اسدالله قره‌‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «شانا» این مساله را تکذیب کرد و گفت: «تاکنون به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دونرخی شدن قیمت بنزین ارائه نشده و آن را تکذیب می‌کنم.» اسدالله قره‌‌خانی افزود: «چنین پیشنهادی با ‌عنوان لایحه از طرف دولت یا طرحی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به کمیسیون انرژی ارائه نشده است.»

به گزارش شانا غلامرضا شرفی، دیگر عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز بابیان این‌که دونرخی شدن بنزین به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست، گفت: «این مباحث تنها دیدگاه‌های کارشناسی است.»

در همین رابطه محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست هفته گذشته خود با خبرنگاران بابیان این‌که استفاده الزامی از کارت سوخت به معنای دونرخی شدن بنزین نیست، گفت: «هر موضوعی درباره تغییر قیمت سوخت و انرژی به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

 

: مسلم تقوی

منبع : باما

دیدگاه کاربران