بازهم پای دیوو در میان است

حضور دوباره بوگاتی شیرون در جهنم سبز

1 مرداد 1397 12:10

ظاهراً مهندسان بوگاتی چند روز پیش با یک شیرون تستی در پیست نوربورگ‌رینگ حضور داشته‌اند. این تصاویر را اکانت اینستاگرام DCN Carphotography منتشر کرده و درحالی‌که از تصاویر چیزی نمی‌توان متوجه شد، ولی ظاهراً بوگاتی در حال کار روی یک نسخه جدید شیرون است. این نمونه تستی به رنگ مشکی مات چراغ‌های عقب متفاوتی دارد. روی شیشه جلوی آن حسگرها دیده می‌شوند. همه نشان‌های بوگاتی نیز از روی این خودرو حذف شده‌اند. این مورد آخر به نظر ما کار بیهوده‌ای است. چه کسی در دنیا هست که بوگاتی شیرون را نشناسد؟

شرکت بوگاتی در حال کار روی پروژه نسخه‌ای ویژه از شیرون به نام دیوو است که با قیمتی 6 میلیون دلاری، عملکردی بسیار بهتر از شیرون خواهد داشت.طی چند هفته اخیر بارها بوگاتی را داخل پیست نوربورگ‌رینگ دیده‌ایم و مدل جدید Divo ظاهراً علت این تست‌های گسترده است. بوگاتی قبلاً تیزری از این ابرخودرو جدید منتشر کرده بود. این مدل یک نسخه ویژه پیست از شیرون است که علاوه‌بر افزایش سرعت و شتاب، فرمان‌پذیری فوق‌العاده بهتری هم دارد. در تیزر مذکور، به‌جز کاهش وزن خودرو با بهره‌گیری از یک پکیج آیرودینامیک، اطلاعات زیادی را نمی‌توانستید متوجه شوید. این پکیج گفته می‌شود داون فورس دیوو را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده است. نتیجه، یک ابرخودروی بوگاتی خواهد بود که پیچ‌ها را به‌جای صبحانه می‌خورد! فقط 40 دستگاه از آن ساخته می‌شود و قیمت هرکدام، تقریباً 6 میلیون دلار است.

با این اوصاف، حضور چند وقت اخیر بوگاتی در جهنم سبز را می‌توان مرتبط با این پروژه دانست. ما تغییرات ظاهری و آیرودینامیکی قابل‌توجهی روی مدل آزمایشی نمی‌بینیم، ولی این بدین معنی نیست که شرکت روی تیونینگ سیستم تعلیق یا دیگر بخش‌های مکانیکی خودرو کار نمی‌کند. برخی شایعات می‌گویند این نسخه به‌روز شده شیرون احتمالاً به یک جعبه‌دنده متفاوت هم مجهز می‌شود. با همه این تغییرات، حداکثر سرعت آن به 385 کیلومتربرساعت می‌رسد.

آیا ممکن است بوگاتی بخواهد رکورد یک دور کامل پیست نوربورگ‌رینگ را بشکند؟ پس‌ازاین که سال گذشته کونیخ‌زگ، به‌عنوان یکی از رقبای اصلی بوگاتی با ثبت دو رکورد از جمله حداکثر سرعت 446.97 کیلومتربرساعت در دنیای خودرو بسیار سروصدا کرد، این که بوگاتی بخواهد رکورد یک دور کامل نوربورگ‌رینگ را بزند خیلی ما را متعجب نمی‌کند.

دیدگاه کاربران