تنها در ژاپن عرضه می‌شود

ارتقای نیسان لیف با کمک نیسمو

1 مرداد 1397 13:44

اواخر سال گذشته میلادی نیسان کانسپتی از لیف نیسمو را معرفی کرد ولی در آن زمان به وضوح اعلام نکرد که آیا قصد تولید این خودرو را دارد یا خیر. اما حالا که این خودرو چراغ سبز را برای تولید از مدیران نیسان دریافت کرده نباید خیلی متعجب شویم چراکه پیش از این نیسان نه تنها مدل نیسمو از خودروهایی چون 370Z و GT-R را معرفی کرده، بلکه خودروهایی چون جوک، نوت، مارچ و مینی ون سرنا را ارتقا داده است. اکنون نوبت به مدل لیف رسیده تا به دریافت نشان نیسمو مفتخر شود.

نیسان لیف نیسمو نسبت به مدل پایه تزیینات هیجان‌انگیزتری دارد و در بخش سیستم تعلیق نیز ارتقا یافته است.لیف نیسمو نسبت به مدل پایه تزیینات هیجان‌انگیزتری دارد و در بخش سیستم تعلیق نیز ارتقا یافته است. نیسان در اطراف بدنه این خودرو از قطعاتی به رنگ قرمز استفاده کرده تا تفاوت‌های ظاهری این خودرو را نسبت به مدل استاندارد به رخ بکشد. این قطعات در زیرسپرها، زیر رکاب‌های جانبی و روی پوشش آینه‌های جانبی لیف نیسمو نصب شده‌اند. خریداران این خودرو می‌توانند برای رنگ‌آمیزی بدنه خودرویشان از میان 9 رنگ، گزینه دلخواه را انتخاب کنند که البته امکان سفارش خودرو به صورت دو رنگ نیز وجود دارد که می‌توان ترکیب نقره‌ای درخشان با مشکی یا خاکستری تیره با مشکی را به عنوان نمونه مثال زد.

طراحی رینگ‌های 18 اینچی جدید خودرو که در تایرهای ساخت کنتیننتال پیچیده شده‌اند، به صورتی است که نسبت به مدل استاندارد مقاومت بسیار کمتری در برابر جریان هوا داشته باشند.

در فضای داخلی از قطعاتی با ظاهر شبیه به فیبرکربن استفاده شده و فرمان خودرو نیز با آلکانترا پوشیده خواهد شد. استفاده از رنگ قرمز در کابین نیز ادامه یافته به نحوی که قطعات اطراف دریچه‌های تهویه، نشان روی بخش بالایی فرمان و دوخت روکش صندلی‌ها به رنگ قرمز درآمده‌اند. شیفتر انتقال قدرت برقی به رنگ کروم درآمده که ظاهر زیبایی به کنسول وسط بخشیده است.

به غیر از تغییرات ظاهری، ادعا شده که کامپیوتر مرکزی نیسان لیف نیسمو نیز مورد برنامه‌ریزی مجدد قرار گرفته تا عملکرد فنی متفاوتی نسبت به نمونه استاندارد ارائه کند. با این حال، به نظر می‌رسد که قدرت خروجی از پیشرانه برقی خودرو همچنان 147 اسب‌بخار باشد. علاوه‌براین سیستم تعلیق و فرمان خودرو مورد بازبینی قرار گرفته‌اند. همچنین عملکرد سامانه هوشمند کنترل بدنه به صورت اختصاصی برای این مدل ارتقا یافته تا در هنگام عبور از پیچ‌ها، پایداری بیشتری داشته باشد.

نیسان اعلام کرده که فروش این خودرو در ژاپن از تاریخ 31 جولای آغاز خواهد شد.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : motortrend.com

دیدگاه کاربران