شروع تحریم‌ یا نرسیدن به استاندارد؟

توقف تولید تندر 90 در ایران خودرو

1 مرداد 1397 19:16

طی بخشنامه‌ای که به‌تازگی ایران خودرو به نمایندگانش ارسال کرده است، مشتریانی که برای تندر E2 دستی یا تندر پلاس اتومات تکمیل وجه کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل خودروی‌شان را به دانگ فنگ H30 کراس تبدیل کنند.

برخی رسانه‌ها، نزدیک‌شدن به زمان اعمال بخش اولیه تحریم‌ها (15 مردادماه) را علت اصلی این اتفاق می‌دانند.هنوز دلیل اصلی توقف تولید تندر ایران خودرو مشخص نیست، اما برخی رسانه‌ها، نزدیک‌شدن به زمان اعمال بخش اولیه تحریم‌ها (15 مردادماه) را علت اصلی این اتفاق می‌دانند.

در این میان، تندرهای پارس خودرو نیز شرایط خوبی ندارد چون در اردیبهشت‌ماه 97، تیراژ تولید پارس تندر به صفر رسید درحالی‌که این میزان برای مدت مشابه سال قبل، معادل 956 دستگاه بود. البته رامتین اسماعیلی (مدیرعامل رنو پارس) در زمستان 96 از توقف تولید این محصول خبر داده بود چون پیشرانه و جعبه‌دنده این خودرو، توانایی پاس‌کردن استانداردهای 85گانه جدید (اجرایی از دی‌ماه 97) را ندارند. آقای اسماعیلی در کنار نام تندر 90، از ساندرو نیز به‌عنوان محصولی با احتمال توقف تولید، یاد کرده بود.

در شرایطی خبر توقف تولید تندر 90 مطرح می‌شود که میزان داخلی‌سازی این خودرو پس از حضور 11 ساله‌اش در ایران، تنها به 60% رسیده بود. با حذف ایران خودرو از بازار تندر90، حالا باید دید که پارس خودرو برای ادامه حضور تندر و ساندرو، چه برنامه‌هایی دارد.

دیدگاه کاربران