برای گرامیداشت دهمین سالگرد تولد خودروهای F Performance

رونمایی از Art Car لکسوس LFA

5 مرداد 1397 21:00

به بهانه حضور لکسوس RC F GT3 در مسابقه 24 ساعته اسپا، شرکت ژاپنی لکسوس چند وقت پیش سفارش طراحی یک خودروی آرت‌کار LFA را به «پدرو هنریکه»، هنرمند پرتغالی داده بود. ولی دلیل اصلی برای سفارش طراحی این خودرو، گرامیداشت دهمین سالگرد تولد خودروهای F Performance لکسوس بوده است.

این خودرو برای گرامیداشت دهمین سالگرد تولد خودروهای F Performance لکسوس طراحی شده و به‌زودی در مسابقه 24 ساعته اسپا، در معرض نمایش عموم گذاشته می‌شود.برخی تزئینات خاکستری روی بدنه سفید خودرو، با توجه به آرت‌کارهای قبلی که دیده‌ایم بسیار ساده و لطیف به نظر می‌رسد. هنریکه گفته هدف او از ارائه چنین طرحی روی بدنه، نمایش مفهوم حرکت است.

وی دراین‌باره می‌گوید: «برای این طراحی، من از جریان زندگی در حال گذر الهام گرفتم، جریانی که همواره در حال حرکت بوده و متوقف کردن هر چیزی در آن فوق‌العاده سخت است. خطوط موجود در طراحی از حس به همه‌جا رفتن و هیچ‌وقت متوقف نشدن الهام گرفته‌ شده است؛ این یعنی یک زندگی روبه‌جلو. من تلاش کردم با استفاده از مواد اولیه دست‌ساز و خطوط سیال در عناصر طراحی سراسر خودرو، یک حس و حال ناب در بیننده ایجاد کنم.»

LFA را می‌توان مهم‌ترین تلاش لکسوس برای نشان دادن توانایی‌های خود ذکر کرد. قدرت موردنیاز این خودرو از یک پیشرانه 4.8 لیتری 10 سیلندر خورجینی با ردلاین 9 هزار دور در دقیقه تأمین می‌شود. 65 درصد بدنه آن از پلیمر تقویت‌شده با فیبر کربن ساخته شده و بخش‌هایی از شاسی آن هم فیبر کربنی است.

اگر قصد خرید یک LFA صفرکیلومتر را دارید، در بازار ممکن است چند نمونه بتوانید پیدا کنید. در شرایطی که تولید آن سال 2012 متوقف شده، با نگاهی به آمار فروش 2018 لکسوس در آمریکا، می‌توانید ببینید که امسال این شرکت تاکنون دو دستگاه از آن را فروخته است. سال پیش، شرکت گفته بود که هنوز 12 دستگاه لکسوس LFA صفرکیلومتر در آمریکا هنوز فروخته نشده‌اند.

با انتشار خبر ورود کانسپت GR Super Sport به خط تولید، باید منتظر ابرخودروی جدید تویوتا باشیم. در این لحظه، جزئیات بسیار کمی دراین‌باره منتشرشده، ولی برخی منابع ذکر کرده‌اند که شرکت قصد دارد از تکنولوژی‌های به‌کاررفته در مدل مسابقه‌ای استقامت TS050 روی این ابرخودروی جدید استفاده کنند. شرکت ظاهراً از یک پیشرانه هیبریدی 2.4 لیتری توربو 6 سیلندر خورجینی 986 اسب‌بخاری روی این خودرو استفاده خواهد کرد.

دیدگاه کاربران