زیبایی و عملکرد در کنار هم

عرضه هیوندای i30 N فست‌بک در اروپا

6 مرداد 1397 15:21

همان‌طور که پیش از این نیز اعلام شده بود، هیوندای در نظر دارد طیف محصولات سری N خود، که نسبت به نمونه‌های استاندارد قدرت بیشتری دارند را در بازار اروپا تنوع ببخشد. برای جامه عمل پوشاندن به این هدف، اواخر سال جاری میلادی مدل i30 N فست‌بک در قاره سبز عرضه خواهد شد. بنابر اعلام رسمی این شرکت، مهندسان اکنون در حال انجام دادن آزمایشات نهایی روی نمونه‌های تکمیل شده این خودرو هستند و آن را در پیست نوربوگ‌رینگ بررسی می‌کنند تا از عملکرد درست خودرو مطمئن شوند.

در نمای جلو مدل فست‌بک شباهت بسیاری به برادر هاچ‌بک خود دارد اما تغییر بزرگ را در پروفیل انتهایی سقف شاهد هستیم.با وجود این‌که فعلاً هیوندای به صورت رسمی تصویری از این خودرو منتشر نکرده، اما عکس و فیلم‌های جاسوسی انتشار یافته از این خودرو تاحدی درباره i30 N فست‌بک اطلاعاتی ارائه می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود این خودرو قوای حرکتی خود را از نمونه مشابه با مدل i30 N هاچ‌بک تامین کند که چهارسیلندر 2 لیتری و مجهز به توربوشارژر خواهد بود. البته این پیشرانه دو مدل مختلف به قدرت‌های 247 و 271 اسب‌بخار دارد که هنوز مشخص نیست کدامیک از این دو در i30 N فست‌بک استفاده خواهد شد.

اگر پیشرانه قوی‌تر در این خودرو نصب شود، می‌توان انتظار داشت که i30 N فست‌بک قادر باشد در مدت 6 ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت دست یابد. در ابتدای عرضه جعبه‌دنده شش سرعته دستی برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود ولی گویا هیوندای قصد استفاده از جعبه‌دنده دوکلاچه را نیز در این خودرو و همچنین مدل هاچ‌بک دارد که البته زودتر از اواخر سال 2019 عملی نمی‌شود.

در نمای جلو مدل فست‌بک شباهت بسیاری به برادر هاچ‌بک خود دارد اما تغییر بزرگ را در پروفیل انتهایی سقف شاهد هستیم که مخصوصاً در نمای جانبی، ظاهری خاص به این خودرو بخشیده است. نقطه تمایز مدل N با مدل‌های استاندارد را می‌توان در اسپویلری دانست که در عقب خودرو نصب شده و همچنین دو خروجی اگزوز نیز در دو سوی نمای عقب خودنمایی می‌کنند.

شایعات حاکی از این است که به احتمال فراوان i30 N فست‌بک در جریان نمایشگاه اتومبیل پاریس در ماه اکتبر معرفی خواهد شد اما قرار نیست زودتر از اوایل سال آینده میلادی برای مشتریان قابل خرید باشد.

دیدگاه کاربران