نزدیک‌ترین گزینه به شیرون رودستر

Sky View؛ آپشن سقف جدید بوگاتی شیرون

6 مرداد 1397 18:00

بوگاتی ظاهراً نمی‌خواهد یک مدل بدون سقف از شیرون را تولید کند. این‌طور که به نظر می‌رسد، آپشن سقف جدید این ابرخودرو به نام Sky View حداقل تا حدودی می‌تواند جای خالی نسخه مذکور را پر کند. در این طراحی سقف جدید، بالای هر صندلی یک پنل شیشه‌ای ثابت نصب می‌شود تا راننده و سرنشین بتوانند دید خوبی از مناظر مختلف داشته باشند. البته مزایای Sky View فقط محدود به همین مورد نیست و به‌عنوان‌مثال، با نصب آن، فضای سر 2.7 سانتی افزایش پیدا می‌کند. اتفاقی که برای خریداران قدبلند می‌تواند بسیار مهم باشد.

با سفارش این آپشن و نصب پنل‌های شیشه‌ای سقفی، سرنشینان حس و حال یک خودروی رودستر را تجربه می‌کنند.هرکدام از این پنل‌های شیشه‌ای Sky View تقریباً 65 سانتی‌متر طول و 44 سانتی‌متر عرض دارند. برای ساخت این قطعات، بوگاتی از یک ساختار روکش مانند استفاده می‌کند که چهار لایه داخلی دارد. شرکت بوگاتی می‌گوید با استفاده از این روش، علاوه‌بر حفظ سکوت کابین، روکش دودی شیشه‌ها با دور کردن اشعه مادون‌قرمز، از گرم شدن داخل کابین جلوگیری می‌کند.

سقف Sky View هم‌اکنون توسط مشتری‌ها قابل سفارش است. بوگاتی گفته یک دستگاه شیرون مجهز به این سقف جدید را اواخر ماه آگوست به «هفته خودروی مونتری» خواهد برد. ازاین‌رو، مشتریان ثروتمند این خودرو می‌توانند از نزدیک نگاهی به این آپشن جدید شیرون داشته باشند.

شیرون با سقف Sky View تنها برنامه بوگاتی برای هفته خودروی مونتری نیست و شرکت قصد دارد از ابرخودروی دیوو هم آن جا رونمایی کند. این ابرخودرو روی پلتفرم شیرون ساخته شده ولی ازنظر عملکرد، از آن بسیار بهتر و برتر است. تغییرات زیاد اعمال‌شده روی بدنه باعث تولید نیروی داون فورس بیشتری شده است. اتفاقی که موجب کاهش حداکثر سرعت به 385 کیلومتربرساعت می‌شود، ولی شتاب صفر تا صد را به زیر 2.5 ثانیه بوگاتی شیرون کاهش می‌دهد. پیشرانه W16 با چهار توربو همچنان پشت سرنشین‌ها قرار می‌گیرد، ولی دیوو به یک جعبه‌دنده جدید با تعویض دنده‌های سریع‌تر مجهز شده است.

اگر دوست دارید یک دستگاه دیوو خریداری کنید، شانس با شما یار نیست، زیرا تمام مدل‌های این ابرخودروی تولید محدود بوگاتی فروخته شده‌اند. طبق برخی گزارش‌ها، بوگاتی قیمت هر دستگاه دیوو را 5.85 میلیون دلار تعیین کرده است.

دیدگاه کاربران