حتی کوچک‌تر از کیا سول

آزمایش کراس‌اور کوچک هیوندای در آمریکا

8 مرداد 1397 06:00

پارک ملی Death Valley فقط یک مقصد محبوب برای توریست‌هایی که علاقه زیادی به صحرای کالیفرنیا دارند نیست. خودروسازهایی که به دنبال مکانی برای آزمایش مدل‌های خود در شرایط واقعی هستند، فصل تابستان به این منطقه هجوم می‌آورند. اخیراً دمای هوا 53 درجه سانتی گراد در این منطقه ثبت شده که برای Death Valley یک رکورد جدید محسوب می‌شود. با این اوصاف، این شاسی‌بلند جالب هیوندای که در Furnace Creek Visitor Center و در نزدیکی ورودی پارک دیده شده، قطعاً روز بسیار داغی را پشت سر گذاشته است.

این خودرو مبتنی بر کیا استونیک طراحی و ساخته شده است.هنوز اطلاعات زیادی از این کراس‌اور کوچک در دست نیست، ولی برخی موارد وجود دارند که قطعاً ارزش به اشتراک گذاشتن را دارند. جالب است بدانید هیوندای این خودرو را در کنار نسل جدید کیا سول آزمایش می‌کند، موضوعی که می‌تواند ایده خوبی به ما در مورد اندازه آن بدهد. از عقب، سول بسیار بزرگ‌تر از این مدل هیوندای به نظر می‌رسد، گرچه علت این موضوع می‌تواند زاویه دوربین و همچنین طراحی خاص قسمت عقب سول باشد. منابع ما اشاره کرده‌اند که این خودرو مبتنی بر کیا استونیک طراحی و ساخته شده است. البته شباهت‌هایی هم می‌توان در طراحی کلی این کراس‌اور با هیوندای کونا یافت.

در طراحی بخش جلو، این خودرو بسیار شبیه به کوناست. ولی اگر از کناره‌ها به آن نگاه کنید، مخصوصاً در ستون A و C تفاوت‌ها خود را نشان می‌دهند. برخی منابع نزدیک به شرکت می‌گویند این خودرو قرار است جانشین هیوندای اکسنت در بازار آمریکا شود. کاهش فروش سدان‌ها و هاچ‌بک‌های کوچک و محبوبیت روزافزون شاسی‌بلندها و کراس‌اورها ظاهراً در این تصمیم هیوندای بی‌تأثیر نبوده است. کونا ظاهراً گزینه بهتری برای جانشینی اکسنت می‌تواند باشد، ولی با وجود دو مدل جمع‌وجور در سگمنت شاسی‌بلندها و کراس‌اورها، هیوندای قصد دارد به بهترین شکل ممکن از سگمنت کوچک بهره‌برداری بکند. این خودروی دیفرانسیل جلو جدید احتمالاً به همان پیشرانه‌های چهار سیلندر کونا متصل خواهد شد. شرکت همچنین آپشن دو دیفرانسیل را هم قصد دارد برای آن ارائه کند.

هنوز اطلاعی در مورد نام این کراس‌اور کوچک جدید نداریم. با توجه به میزان کاورهای موجود روی بخش‌های مختلف بدنه آن، احتمالاً تا اواخر سال آینده آن را نخواهیم دید.

دیدگاه کاربران