چانه‌زنی اروپایی؛ سویا به‌جای خودرو

عقب‌نشینی ترامپ از وضع تعرفه‌های خودرویی

8 مرداد 1397 06:00

دونالد ترامپ، در دیدار با ژان‌کلود ژانکر، رئیس کمیسیون اروپا، آتش‌بس موقت جنگ تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا را اعلام کرد.

تا زمان رسیدن به توافقی جدید برای واردات «سویا» و «گاز» از آمریکا، افزایش تعرفه خودرو مسکوت خواهد ماند.به گزارش بلومبرگ، این دو رهبر اعلام کردند تا زمانی که به تفاهمی جدید دست پیدا می‌کنند، موضوع افزایش تعرفه‌ها را مسکوت باقی بگذارند. طی این مدت میان اتحادیه اروپا و ایالات‌متحده، مذاکراتی درباره عوارض گمرکی واردات سویا و گاز طبیعی از آمریکا به اروپا در جریان خواهد بود.

ترامپ پیش‌تر بحث تعرفه 25 درصدی برای واردات خودرو از اتحادیه اروپا را مطرح کرده بود که این مساله باعث واکنش شدید اروپایی‌ها شد. اتحادیه اروپا هشدار داده بود که اگر چنین تعرفه‌هایی وضع شود، اقداماتی در جهت تغییر مناسبات تجاری با ایالات‌متحده انجام خواهد داد.

ترامپ در نشست خبری این دیدار گفت: «ما روز بزرگی داشتیم، بسیار بزرگ. ما مذاکرات را همین حالا شروع می‌کنیم، اما می‌دانیم که مسیر این مذاکرات به کدام سمت است.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین از رفع تعرفه آلومینیوم و فولاد که ابتدای سال وضع کرده بود خبر داد.

بر اساس اعلام انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) سهم تجارت حوزه خودرو از کل تجارت بین اتحادیه اروپا و آمریکا حدود 10 درصد است.

دیدگاه کاربران