فرصت بیشتر برای ارتقای کیفیت

اجباری‌شدن یورو4 برای موتورسیکلت‌های ایران

9 مرداد 1397 15:46

بعد از توقف شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری از سال 96 و سپس اجباری‌شدن استانداردهای 25گانه از سال 97، سومین چالشی که گریبان موتورسازان ایرانی را گرفت، تولید محصولات یورو 4 بود. قرار بود همه موتورسازان ایرانی از ابتدای سال 97 فقط مدل‌های یورو4 بسازند، ولی در اردیبهشت‌ماه، دولت مهلت ده‌ماهه‌ای به آن‌ها داد و عملیات اجرایی‌شدنش را تا زمستان 97 به تعویق انداخت.

برای ساخت محصولات یورو4، دولت در ابتدا، فرصتی 10 ماهه به موتورسازان ایرانی داده بود، ولی حالا 12 ماه به آن‌ها مهلت داده است.حالا وحید حسینی، دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها، می‌گوید که دولت، مهلت سه ماهه‌ بیشتری به موتورسازان داخلی داده تا آن‌ها فرصت بیشتری برای ارتقای خطوط تولیدشان داشته باشند. طبق گفته‌های آقای حسینی، شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های یورو3 تنها تا پایان سال 97 امکان‌پذیر است و از ابتدای سال 98، تنها مدل‌های یورو4 مجوز شماره‌گذاری را خواهند داشت.

حسینی همچنین اشاره به موتورسیکلت‌های برقی هم کرده و گفته که هم دولت و هم شهرداری تهران آماده حمایت از موتورسیکلت‌های با کیفیت برقی است، اما صنعت موتورسیکلت ایران هنوز برنامه قابل قبولی برای استفاده از این مدل‌ها در کلان‌شهرهایی مانند تهران (ترافیک زیاد با شیب بالا) ارائه نداده است.

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : mehrnews.com

دیدگاه کاربران