این استیشن زیبا آمده تا بر دردسرهای آلمان‌ها بیفزاید

با ولوو V60 مدل 2019 بیشتر آشنا شوید

8 اردیبهشت 1397 18:00

طی سال‌های اخیر شاسی‌بلندها بسیار در بازارهای خودرویی مختلف دنیا محبوب شده‌اند و تقریبا غیرممکن است که این روزها در کوچه و خیابان حداقل یکی از آن‌ها را نبینیم. چه اتفاقی برای استیشن دوست داشتنی و همه کاره افتاده است؟ ولوو امیدوار است که با رونمایی از V60 جدید بتواند شکوه گذشته را به دنیای استیشن‌ها بازگرداند.

طراحی ظاهری فوق‌العاده زیبا

ظاهر این خودرو واقعا فوق‌العاده است، این طور نیست؟ برخلاف داشتن رقبای آلمانی بسیار سرسخت، ولوو چین‌های تیز روی بدنه را با خطوط سیال جایگزین کرده تا ظاهر  تراش خورده‌تری به V60 بدهد. چراغ‌های جلوی چکش ثور که به نوعی امضای ولوو محسوب می‌شود و همچنین جلوپنجره کرومی بزرگ آن دوباره به این خودرو استیشن بازگشته‌اند. به طور کلی، این خودرو یک جایگزین زیبا، شیک و پرزرق‌وبرق برای شاسی‌بلندها می‌تواند محسوب شود.

کابینی بهتر از آلمان‌ها

داخل خودرو کابینی را خواهید یافت که نمی‌توان آن را با یک آئودی یا ب‌ام‌و اشتباه گرفت. به لطف صفحه نمایش لمسی پرتره که بخش‌های زیادی از دکمه‌های داشبورد را حذف کرده است، شاهد طراحی مینیمالیستی در داخل کابین این خودرو هستیم. سیستم تهویه مطبوع، ناوبری و چندرسانه‌ای همگی از داخل این صفحه نمایش 9 اینچی کنترل می‌شوند. سبک طراحی سوئدی در بخش عقب کابین هم ادامه پیدا کرده و شاهد فضای خوب برای سرنشین و همچنین فضای بار هستیم، البته سرنشین عقبی که در وسط می‌نشیند باید با دردسرهای تونل گاردان خودرو که خیلی کوچک هم نیست، به نوعی کنار بیاید.

کاراتر از همیشه

یک مدل استیشن باید خودرویی همه کاره و به درد بخور باشد و در همین راستا V60 به یک درب عقب بزرگ و یک فضای بار فلت مجهز شده است. 529 لیتر فضای بار خودرو در مقایسه با مدل فعلی 99 لیتر افزایش یافته و در واقع بسیار جادارتر از ب‌ام‌و سری 3 تورینگ، آئودی A4 آوانت و مرسدس‌بنز کلاس C استیشن است. اگر صندلی‌های ردیف عقب را بخوابانید، این فضا به 1364 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

پنج ستاره ایمنی احتمالی!

ولوو به بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های ایمنی معروف است و V60 هم از این قاعده مستثنی نبوده است. سیستم City Safe در صورتی که احتمال تصادف وجود داشته باشد فعال شده و به صورت خودکار سیستم ترمز را درگیر می‌کند، یک سیستم نیمه خودران Pilot Assist هم در اتوبان می‌تواند کنترل خودرو را بر عهده بگیرد.

با در نظر گرفتن تجهیزات و آپشن های ایمنی بسیار زیاد این خودرو و همچنین چند ایربگ که کمپانی در V60 جدید تدارک دیده است، احتمال این که خودرو بتواند پنج ستاره ایمنی را از یوروانکپ دریافت نماید بسیار زیاد است.

از معدود استیشن‌های پلاگین هیبریدی

در هدف گذاری ولوو برای آینده، کمپانی می‌خواهد تمامی مدل‌های خود در سال 2019، حداقل یک فرم از الکتریکی سازی را استفاده کرده باشند و از این رو، V60 جدید دو پیشرانه پلاگین هیبریدی هم دارد.

قدرتمندترین موتور T8 هیبریدی کمپانی 385 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. در کنار این پیشرانه‌های هیبریدی شرکت چند موتور بنزینی و دیزلی دیگر را هم ارائه خواهد کرد.

ولوو ثبت سفارش این خودروی جدید را از چند روز قبل آغاز کرده و نخستین مدل‌ها قرار است از ماه شهریور 97 تحویل مشتریان شود. قیمت گذاری دقیق این خودرو هنوز تأیید نشده است، ولی قیمت پایه ولوو V60 در بریتانیا از 31 هزار و 810 پوند شروع می‌شود.

دیدگاه کاربران