استیشنی با قابلیت‌های کراس‌اور

بازگشت ولوو V60 کراس‌کانتری

4 مهر 1397 14:00

ولوو اطلاعات مدل V60 کراس‌کانتری 2020 به عنوان جدیدترین خودروی اضافه شده به سری محصولاتش را منتشر کرد.

ارتفاع کف خودرو از زمین نسبت به مدل استاندارد V60 تا 75 میلی‌متر افزایش یافته تا ویژگی‌های ظاهری یک خودرو استیشن‌واگن را با قابلیت‌های یک خودروی کراس‌اور ترکیب کند.همچون مدل قبلی و البته بزرگتر از سری خانواده کراس‌کانتری یعنی V90، V60 کراس‌کانتری ویژگی‌های ظاهری یک خودرو استیشن‌واگن را با قابلیت‌های یک خودروی کراس‌اور به صورت یکجا به همراه دارد.

ارتفاع کف خودرو از زمین نسبت به مدل استاندارد V60 تا 75 میلی‌متر افزایش یافته و تجهیزاتی همچون سیستم چهارچرخ محرک، کنترل سرعت در سرازیری و حالت رانندگی در مسیرهای خارج جاده به صورت استاندارد در آن نصب شده‌اند. ولوو همچنین سیستم ترمز خودکار ایمنی (که در رانندگی شهری کاربرد دارد) و دستیار حرکت بین خطوط را نیز در مدل V60 کراس‌کانتری ارائه می‌دهد.

در کنار این‌ها دو سیستم ایمنی جالب دیگر نیز روی این خودرو عرضه خواهند شد که اولی سیستم دستیار راننده بوده و در هنگام حرکت خودرو تا سقف سرعت 129 کیلومتربرساعت، در هدایت فرمان، ترمزگیری و شتاب‌گیری به راننده یاری می‌رساند. غیر از این، سیستم هشدار ترافیک نیز در این خودرو فعال است که درباره شکل‌گیری ازدحام خودروها در مسیر پیش رو به سرنشینان هشدار داده و در صورت لزوم خودرو را متوقف خواهد کرد.

قرار است V60 کراس‌کانتری جدید به پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ T5 ساخت ولوو مجهز شود که با نمونه به‌کار رفته در سدان محور-جلو S60 T5 یکسان است و قدرتی برابر با 250 اسب‌بخار تولید می‌کند. ولوو همچنین وعده داده که به زودی امکان سفارش مدل کراس‌کانتری با هر دو نوع پیشرانه هیبرید خفیف یا پلاگین هیبرید فراهم خواهد بود که در صورت نصب پیشرانه پلاگین هیبرید، از پیشرانه مشترک با مدل S60 T8 بهره گرفته می‌شود که قدرتی برابر با 400 اسب‌بخار دارد.

به تازگی یکی از مسئولان شرکت ولوو تائید کرده که مدل V60 کراس‌کانتری به عنوان مدل 2020 در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران