با قیمت پایه 2.3 میلیون دلاری

رونمایی از اولین ابرخودروی اتریش

11 مرداد 1397 21:00

بازار ابرخودروها به دلیل جذابیت‌های خاصی که برای شرکت‌ها دارد، این روزها بسیار متنوع‌تر از همیشه شده و رقابت در آن واقعاً سخت است. ولی شرکت اتریشی میلان، اعتقاد دارد ابرخودروی آن‌ها به نام Red، می‌تواند در این بازار پررقابت توجه مشتریان را به خود جلب کند. این مدل زیبای کوپه که به یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 6.2 لیتری با 4 توربو متصل شده، 1307 اسب‌بخار قدرت و 1766 نیوتن‌متر گشتاور دارد. صفر تا صد را فقط در 2.47 ثانیه پر کرده و حداکثر سرعت آن بالای 400 کیلومتربرساعت است.

این ابرخودرو با نام میلان رِد به یک پیشرانه 1307 اسب‌بخاری هشت سیلندر مجهز شده و صفر تا صد را در 2.47 ثانیه می‌تواند پر کند.نام این ابرخودرو از پرنده‌ای به اسم کورکور حنایی (Red Kite) که جزء خانواده عقاب‌ها محسوب می‌شود گرفته شده است. طراحان و مهندسان میلان، در این پروژه تمام تلاششان را کرده‌اند تا وزن خودرو تا حد ممکن کم باشد. این خودروساز اتریشی ادعا کرده که ابرخودروی رد به لطف استفاده زیاد از فیبر کربن در طراحی شاسی و بدنه، فقط 1300 کیلوگرم وزن خواهد داشت. علاوه‌براین، طبق‌های سیستم تعلیق آن هم کربنی هستند و طبق ادعای شرکت، این مورد نخستین بار است که روی یک خودروی جاده‌ای استفاده شده است.

نکته جالب در مورد رد این که، ظاهراً در طراحی آن به جای ظاهر زیبا، بیشتر روی عملکرد فنی قوی‌تر توجه شده است. دریچه‌های ورودی هوای بزرگ در جلو، عقب و کناره‌ها، ظاهری تهاجمی به خودرو بخشیده، ولی درعین‌حال، انسجام ظاهری آن را از بین برده است. شرکت میلان هنوز تصاویری از کابین منتشر نکرده، ولی می‌گوید یکی از موارد قابل‌توجه داخل آن نشان‌گر ضربان قلب راننده است که قبلاً در خودروی دیگری مشابه آن را ندیده بودیم.

میلان فقط 99 دستگاه از رد را به قیمت حدوداً 2 میلیون یورو (2.3 میلیون دلار) تولید می‌کند و گفته که تاکنون 18 دستگاه از آن را فروخته است. شرکت تلاش می‌کند تا در طراحی و ساخت اولین ابرخودروی اتریشی دنیا، از حداکثر توان مهندسی این کشور استفاده کند. به همین دلیل، گفته می‌شود در این پروژه شرکت میلان با چند شرکت معروف اتریشی فعال در مسابقات اتومبیل‌رانی مانند AVL و Pankl Racing Systems همکاری کرده است.

دیدگاه کاربران