نرخ رشد فراتر از پیش‌بینی‌ها

گزارش بازار جهانی خودرو منتشر شد

13 مرداد 1397 14:00

بر اساس گزارش جهانی خودرو که توسط بانک اسکوشیا منتشر شده است، فروش جهانی خودرو با نرخی مثبت و ثابت در نیمه ابتدایی سال 2018 رشد داشت.

پیش‌بینی می‌شود فروش خودروی جهانی تا پایان سال 2018 به 81.5 میلیون دستگاه برسد.فروش نیمه ابتدایی سال به دنبال تقویت اقتصاد برخی کشورها حتی از پیش‌بینی‌های انجام‌شده نیز بیشتر بوده است. بر این اساس بازارهای آمریکا و کانادا نزدیک به رکود پیشین خود خواهند ماند و در نیمه دوم سال به دلیل کاهش توان خرید مردم، روند کمی کاهشی خواهد شد.

برخی اقتصادهای روبه رشد مانند چین با شکاف‌هایی در فروش مواجه خواهند شد. در حالی عمده دلیل شکاف‌ بازار چین به دلیل جنگ تعرفه‌ای با ایالات‌متحده است، بازارهای برزیل و آرژانتین نیز به دلیل ملایم شدن نمودار رشد اقتصادی‌شان، کمی در فروش کاهش خواهند داشت.

بازار اروپا نیز به دو بخش صعودی و نزولی تقسیم می‌شود. رشد قوی فروش در کشورهای فرانسه، آلمان و اسپانیا در یک‌سوی ماجرا قرار دارد و کاهش فروش در بریتانیا و ایتالیا به دلیل بی‌ثباتی‌های سیاسی در سوی دیگر ماجرا.

پیش‌بینی‌های آماری

بر اساس این گزارش پیش‌بینی شده است فروش خودروی جهانی تا پایان سال 2018 به 81.5 میلیون دستگاه برسد.

  • سهم آمریکای شمالی از این فروش حدود 20.6 میلیون دستگاه خواهد بود که 17.1 آن به ایالات‌متحده تعلق دارد.
  • اروپای غربی فروشی 14.6 میلیون دستگاهی را تجربه خواهد کرد. عمده فروش در آلمان و 3.5 میلیون دستگاه خواهد بود.
  • آمار فروش در اروپای شرقی به 3.65 میلیون دستگاه خواهد رسید که روسیه سهم 1.75 میلیونی از این فروش خواهد داشت.
  • آسیا با رقم 38.79 میلیون دستگاهی بیشترین سهم فروش خودرو در جهان را از آن خود می‌کند. چین بزرگ‌ترین بازار آسیا و جهان فروشی 24.5 میلیونی را تجربه خواهد کرد.
  • آمریکای جنوبی جمعاً 3.86 میلیون دستگاه از فروش جهانی را به خود اختصاص می‌دهد و پرفروش‌ترین کشور این قاره یعنی برزیل، فروشی 1.68 میلیون دستگاهی خواهد داشت.

نویسنده : مسلم تقوی

منبع : باما

دیدگاه کاربران