رشد 27 درصدی فروش خودرو در اروپا

آگوست خوش‌یمن برای اروپا و آمریکا

18 شهریور 1397 09:00

با توجه به اعمال مقررات آلایندگی خودروهای سبک از اواخر ماه سپتامبر کشورهای اروپای غربی شاهد افزایش 27 درصدی فروش خودرو بوده‌اند.

مقررات سخت‌گیرانه آلایندگی که در ماه‌های آینده در اروپا اجرایی می‌شود، باعث شده تلاش فروش بیشتر و بازار پررونق با بهبودی 27 درصدی مواجه شود.به گزارش دنیای‌اقتصاد خودروسازان اروپایی به دلیل مقررات سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی، تلاش کرده‌اند تا تعداد بیشتری از خودروهای خود را تا پیش از عملیاتی شدن این قانون به فروش برسانند. ثبت‌سفارش خودرو در سال جاری نسبت به همین زمان در سال گذشته با رسیدن به رکورد یک‌میلیون و 20 هزار دستگاه رشد 27 درصدی را تجربه کرده است. این در حالی است که سال گذشته، این میزان 802 هزار دستگاه بوده است.

در ماه آگوست همچنین میزان فروش خودروهای غرب اروپا 23 درصد رشد داشته است. مقررات آلایندگی جدید خودروسازان اروپایی ازجمله فولکس‌واگن و رنو را وادار می‌‌سازد تا فروش برخی از مدل‌های خود را جلو بیندازند. کارشناسان حوزه‌ خودرو نیز این افزایش ثبت فروش را در پی تلاش خودروسازان برای فروش بیشتر محصولات خود تا پیش از اجرایی شدن مقررات آلایندگی جدید می‌دانند.

رشد فروش خودرو در آمریکا

درعین‌حال خودروسازان بزرگ آمریکا نیز از افزایش فروش خودرو در ماه آگوست خبر دادند که دلیل عمده آن نیز استقبال بیشتر شهروندان آمریکایی از خودروهای شاسی‌بلند بوده است. این افزایش فروش در حالی رخ داد که امنیت اقتصادی مردم و همچنین نرخ پایین بیکاری، باعث شده تا افزایش نرخ سود بانکی تاثیر چندانی بر فروش خودرو در ایالات‌متحده نداشته باشد.

شرکت فورد موتور به‌عنوان دومین خودروساز بزرگ آمریکا توانسته است در فروش محصولات خود در ماه آگوست به رقم 218 هزار و 502 دستگاه دست یابد. این در حالی است که میزان فروش این خودروساز در ماه آگوست سال 2017 کمتر از 209 هزار دستگاه بوده است. فروش خودروهای شاسی‌بلند در ایالات‌متحده با رشد 20 درصدی همراه بوده است، در‌حالی‌که کامیون‌های سبک نیز با افزایش 7 درصدی فروش مواجه شده‌اند.

دیدگاه کاربران