با رنگ بدنه و کابینی جذاب

رونمایی از لکسوس ال سی Yellow Edition

14 مرداد 1397 09:00

شرکت لکسوس با رونمایی از نسخه جدید Yellow Edition، خانواده محصولات LC را نونوار کرده است. این مدل GT به یک رنگ بدنه جذاب زرد و عناصر طراحی هم‌رنگ روی پنل های درها و دوخت روکش‌های مختلف کابین مجهز شده است. نسخه جدید Yellow Edition اکتبر امسال در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی می‌شود و در هر دو مدل LC 500 و LC هیبریدی تا آخر پاییز امسال ارائه خواهد شد. سخنگوی لکسوس در صحبت‌های خود احتمال آمدن این نسخه ویژه به بازار آمریکا را نه تایید و نه رد کرده است.

Yellow Editionاین نسخه ویژه علاوه بر بدنه و کابین جذاب‌تر، به‌صورت استاندارد به پکیج آپشن Sport+ لکسوس هم مجهز شده است. همچنین به دو جفت رینگ 21 اینچ آلیاژی با پره‌های V شکل زیبا مجهز است. در بخش‌های مختلف آن مانند سقف، اسپویلر عقب و رودری‌ها شاهد استفاده از تزئینات فیبرکربنی هستیم. داخل کابین، رنگ زرد جذاب خودرو را می‌توانیم روی روکش چرم آلکانترا و همچنین بخش‌های مختلف پنل درها مشاهده کنیم. چرم سفید آنیلین تنها گزینه ارائه شده برای صندلی‌های برقی قابل تنظیم در 10 جهت خودرو است. ارائه یک سیستم هدآپ فضای کابین را بسیار مدرن کرده و سقف آلکانترا، بر حس لوکس آن افزوده است.

لکسوس LC نسخه زرد همچنین به‌صورت استاندارد به پکیج اسپرت پلاس لکسوس مجهز شده و همین، آن را به یک مدل GT بسیار قابل و قدرتمند تبدیل کرده است. از جمله امکانات اضافه شده توسط این پکیج می‌توان به سیستم فرمان‌پذیری دینامیک لکسوس همراه با ضریب فرمان متغیر، سیستم فرمان چهارچرخ و دیفرانسیل لغزش محدود Torsen اشاره کرد.

این پکیج تاثیری روی پیشرانه LC نمی‌گذارد، ولی ظاهراً لکسوس قصد دارد یک نسخه قوی‌تر از این مدل کوپه را در آینده‌ای نزدیک رونمایی کند. تصاویری جاسوسی از نسخه در حال آزمایش آن قبلاً منتشر شده که تغییرات بخش جلوی آن با وجود دریچه‌های ورودی هوای بزرگ بسیار قابل‌توجه بود. قدرت موردنیاز آن احتمالاً از یک پیشرانه 4 لیتری توربو هشت سیلندر خورجینی با 621 اسب‌بخاری قدرت تامین می‌شود. این پیشرانه در مقایسه با 5 لیتری تنفس طبیعی هشت سیلندر خورجینی 471 اسب‌بخاری فعلی، قطعاً پیشرفت بسیار بزرگی برای این خودرو است.

شایعاتی هم وجود دارند که لکسوس قصد دارد یک مدل کانورتیبل LC را بعدها به خانواده این مدل اضافه کند. ولی حداقل تا لحظه نگارش این مطلب، تصاویر جاسوسی از آن مشاهده نشده است. گسترش خانواده این مدل با یک نسخه روباز قطعاً تصمیم درستی برای لکسوس خواهد بود. در حال حاضر این شرکت لوکس ساز ژاپنی در خانواده محصولات خود مدل بدون سقف ندارد.

دیدگاه کاربران