5 درصد کل فروش اسکانیا در معرض خطر است

نگرانی اسکانیا از تحریم‌های جدید ایران

14 مرداد 1397 11:00

شرکت سوئدی اسکانیا اعلام کرده است که به دنبال تحریم‌های خودرویی آمریکا امکان دارد بازار خود را در ایران از دست دهد.

اسکانیا به دنبال روش‌هایی است که بتواند قطعات یدکی موردنیاز را برای ایرانی‌ها تامین کند.به گزارش رویترز، یک روز پس از انتشار آمار فروش نیمه ابتدایی سال شرکت اسکانیا، که نشان از کاهش فروش اسکانیا در ایران داشت، این خودروساز اعلام کرد نگران از دست دادن بازار ایران است.

هنریک هنریکسون، مدیرعامل شرکت اسکانیا گفت: «این شرکت که هم‌زمان با رفع تحریم‌ها در سال 2016، از اولین شرکت‌هایی بود که به بازار ایران وارد شد، حالا تمام سفارش‌هایی را که به دلیل تحریم‌های جدید امکان تحویل آن‌ها وجود ندارد، لغو کرده است.»

هنریکسون به رویترز گفت: «با توجه به اطلاعاتی که در دست داریم، اگر بهبودی در شرایط حاصل نشود قطعاً میزان تولید اسکانیا در معرض خطر قرار خواهد گرفت.»

بنا به گفته‌های هنریکسون، اسکانیا که تحت مالکیت فولکس‌واگن است، یکی از بزرگ‌ترین کامیون سازان حاضر در ایران است که سالیانه بین 5000 تا 6000 کامیون و اتوبوس به ایران صادر می‌کند. فروش جهانی اسکانیا در سال گذشته به 109 هزار و 415 دستگاه رسید که نشان می‌دهد بازار ایران حدود 5 درصد کل فروش اسکانیا را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش رویترز حدود 13 درصد سفارش‌های اسکانیا برای بازار آمریکا ثبت شده است.

اسکانیا در مورد اینکه در نیمه اول سال 2018 فروش ایران تا چه حدی بر کل فروش اسکانیا تأثیر گذاشته اظهارنظری نکرد.

در عین‌ حال هنریکسون اذعان کرد اسکانیا دنبال روش‌هایی است که بتواند قطعات یدکی موردنیاز را برای ایران تامین کند تا کامیون‌ها و اتوبوس‌های اسکانیا در جاده‌های این کشور به راه خود ادامه دهند.

 

دیدگاه کاربران