محصول چینی به جای اروپایی

کامیون دانگ‌ فنگ KX، جایگزینی برای محصولات ولوو

22 شهریور 1397 19:00

روز گذشته، محمدهادی نوری، مدیر عامل شرکت سایپادیزل در خصوص محصولات پیش‌فروش شده ولوو در طرح نوسازی گفت: «تمام مراحل قانونی برای ورود کامیون دانگ‌فنگ KX به کشور انجام شده است و این کامیون قرار است به عنوان محصولی با کیفیت جایگزین محصولات پیش‌فروش شده ولوو در طرح نوسازی شود.»

KX تمام استانداردهای اروپا را نیز دارد و به همین دلیل، مالکین می‌توانند بدون مشکل در جاده‌های اروپایی، مسیرهای خارج کشور و جاده‌های ترانزیتی تردد کنند.همچنین محمدهادی نوری این کامیون چینی را محصولی جدید و به‌روز معرفی می‌کند. نوری در خصوص این محصول گفت: «با در نظر گرفتن شرایط فعلی حاکم بر کشور، امکان ورود محصولات اروپایی وجود نداشته و به همین دلیل کامیون KX که در شرکت سایپا دیزل به تولید می‌رسد، به عنوان جایگزینی برای محصولات ولوو در طرح نوسازی در نظر گرفته شده است. KX توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان استاندارد، سازمان راهداری، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و دیگر نهادهای مرتبط تایید شده است. علاوه‌براین، KX تمام استانداردهای اروپا را نیز دارد و به همین دلیل، مالکین می‌توانند بدون مشکل در جاده‌های اروپایی، مسیرهای خارج کشور و جاده‌های ترانزیتی تردد کنند.»

طبق اظهارات مدیر عامل شرکت سایپادیزل، در حال حاضر تقریباً 30 درصد از قطعات کامیون دانگ‌فنگ KX ساخت داخل است که قرار است این رقم به 40 درصد افزایش پیدا کند. به این ترتیب تولید کامیون چینی دانگ‌فنگ KX علاوه‌بر کاهش واردات و جلوگیری از خروج ارز از کشور، در ایجاد اشتغال و کمک به قطعه‌سازان داخلی نیز موثر خواهد بود.

محمدهادی نوری، مدیر عامل شرکت سایپادیزل افزود: «بیش از 10 سال است که کامیون‌های این برند چینی در شرکت سایپادیزل به تولید می‌رسند که می‌توان به کامیون‌های کاوه و البرز اشاره کرد که پیش از این در بازار کشورمان عرضه شده است. بازخوردهای مثبت و استقبال خوب مشتریان نشان می‌دهد که این محصولات توانسته‌اند رضایت خریداران را جلب کنند.»

دیدگاه کاربران