125R؛ کوچولوی روباز با سه خروجی اگزوز

اسمارت فورتو با چاشنی برابوس

22 مرداد 1397 18:00

فرقی نمی‌کند که خودرویی به بزرگی مرسدس S کلاس داشته باشید یا به کوچکی هاچ‌بک A کلاس، بلکه تنها کافی است خودروی شما نشان محصولی از گروه دایملر خصوصاً مرسدس‌بنز باشد تا متخصصان شرکت برابوس انبوهی از تجهیزات جانبی را برای ارتقای فنی و ظاهری خودروی شما پیشنهاد کنند. اکنون متخصصان این شرکت تصمیم گرفته‌اند به سراغ کوچک‌ترین محصولی بروند که نه تنها در میان ساخته‌های شرکت دایملر بلکه در میان تمام خودروهای جهان جزء کوچکترین‌هاست. درست حدس زدید، از خودروی دوست‌داشتنی اسمارت فورتو صحبت می‌کنیم.

متخصصان ماهر شرکت برابوس موفق شده‌اند از پیشرانه‌ای به حجم 0.9 لیتر، قدرتی برابر با 123 اسب‌بخار خارج کنند.سال گذشته نمونه‌ای مفهومی از این خودرو با پیشرانه‌ای الکتریکی به قدرت 201 اسب‌بخار معرفی شد و حالا برابوس به سراغ مدل کابریولت از این خودرو رفته تا تغییراتی شگرف در ظاهر و باطن آن اعمال کند.

این خودرو که 125R نام گرفته، به یاری پیشرانه سه سیلندر توربوشارژر 0.9 لیتری بهسازی شده توسط متخصصان برابوس اکنون می‌تواند ظرف تنها 9.2 ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت دست یابد. حداکثر سرعت این کوچولوی چابک نیز به صورت الکترونیکی در رقم 175 کیلومتربرساعت محدود شده است.

شاید این اعداد در مقایسه با بسیاری پروژه‌های قبلی اجرا شده توسط برابوس چندان هیجان‌انگیز به نظر نرسند اما فراموش نکنید که برابوس قدرت پیشرانه‌ای به حجم تنها 0.9 لیتر را تا رقم 123 اسب‌بخار و گشتاور خروجی آن را 200 نیوتن‌متر بالا برده که در نوع خود بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

اگر هنوز علت نام‌گذاری این مدل برایتان روشن نشده بد نیست بدانید که برابوس قصد دارد تنها 125 نمونه از این خودروی خاص را تولید کند که تنها در دو رنگ خاکستری مات و مشکی براق رنگ‌آمیزی خواهند شد. البته برای ایجاد جذابیت بصری در ظاهر این خودرو، قطعاتی به رنگ قرمز یا مشکی نیز روی بدنه این خودرو قرار خواهند گرفت.

برابوس همچنین ارتفاع سامانه تعلیق خودرو را به میزان 30 میلی‌متر کاهش داده و در محور جلو از رینگ‌های 16 اینچ و در محور عقب از رینگ‌های 17 اینچی استفاده کرده که همگی به رنگ مشکی رنگ‌آمیزی شده‌اند. نکته جالب دیگری که بدنیست درباره این خودرو بدانید، سامانه اگزوز آن است که سه خروجی داشته و صدای آن می‌تواند یادآور غرش اگزوز فراری 458 ایتالیا باشد.

در فضای کابین نیز تغییراتی نسبت به نمونه استاندارد انجام شده که از مهمترین آن‌ها می‌توان به صندلی‌های اسپرت با پوشش چرم مشکی اشاره کرد که با خطوط قرمز تزئین شده‌اند. پدال‌ها و محل استراحت پای راننده نیز اکنون با پوشش آلومینیومی بسیار جذاب‌تر از قبل به نظر می‌رسند.

برای تصاحب این خودروی کوچک و قدرتمند، برابوس مبلغی برابر با 39900 یورو از خریدار مطالبه می‌کند که تقریباً معادل با 46260 دلار است.

دیدگاه کاربران