موقت یا دائمی؟

خداحافظی آلونسو با فرمول یک

26 مرداد 1397 15:00

آلونسو اکنون 37 ساله است. این راننده اسپانیایی از سال 2001 در پیست‌های فرمول یک ماجراجویی می کند؛ 17 فصلی که در تیم‌های میناردی، رنو، مک‌لارن و فراری سپری شد. در این مدت او توانسته دو مرتبه قهرمان جهان شود، 32 مرتبه به عنوان راننده اول خط پایان را پشت سر بگذارد و 97 مرتبه روی سکو نفرات برتر پایکوبی کند.

آلونسو: بگذارید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. چالش‌های جدیدی در انتظارم است. شادترین سال‌های زندگیم در فرمول یک بود اما باید بروم و چیزهای تازه‎‌ای را تجربه کنم.آلونسو به دنبال تغییر است، بارها اعلام کرده که تغییر قوانین مسابقات فرمول یک در این سال‌ها از جذابیتش کاسته است، پس حالا که تمام افتخارات این مسابقات را کسب کرده بد نیست چالش‌های جدید را تجربه کند. در فصلی که گذشت آلونسو در راستای کسب تاج سه‌گانه موتوراسپرت، به تیم تویوتا پیوست و با پیروزی در مسابقه لمانز به این عنوان نزدیک شد. مرحله بعدی رقابت‌های ایندی 500 است. آلونسو با پیروزی در این مسابقات در تاریخ موتوراسپرت جاودانه خواهد شد. به همین دلیل در پیامی عنوان کرده که فصل 2019 در مسابقات فرمول یک حضور نخواهد داشت.

هنوز نامشخص نیست که این پیغام خداحافظی همیشگی آلونسو از فرمول یک خواهد بود یا خیر، اما آلونسو همچنان در مسابقات به رقابت خواهد پرداخت.

نویسنده : محمدرضا ریاضی

منبع : باما

دیدگاه کاربران