2019 سالی هیجانی برای طرفداران شلبی

رونمایی از فورد موستانگ شلبی GT و GT-H

28 مرداد 1397 10:00

در میان مالکان موستانگ، نام‌های کمی هستند که بیش از کرول شلبی اعتبار داشته باشند. نام این اتومبیل‌ران افسانه‌ای این روزها با موستانگ‌های قدرتمند عجین شده است و حتی پس از مرگ او در سال 2012، شرکت Shelby American همچنان انواع موستانگ GT تیونینگ شده را می‌فروشد. این شرکت برای سال 2019، دو مدل جدید دارد: یکی شلبی GT به‌روز شده و دیگری GT-H جدید.

این دو مدل جدید شلبی در نسخه‌های کوپه و کانورتیبل با جعبه‌دنده دستی یا اتومات قابل سفارش هستند.این دو خودرو که رسماً در رویداد Woodward Dream Cruise رونمایی شده‌اند به سیستم تعلیق تقویت شده، کیت بدنه سفارشی، اگزوز Borla، رینگ‌های خاص و برخی تزئینات شلبی مجهز هستند. مشتری‌ها امکان انتخاب بین اتاق کانورتیبل یا کوپه با جعبه‌دنده ده سرعته اتومات یا شش دنده دستی را خواهند داشت.

به لطف اگزوز اسپرت، قدرت شلبی GT به عدد فوق‌العاده 480 اسب‌بخار رسیده است. اگر این عدد هنوز برای شما کافی نیست، شلبی یک سوپرشارژر Ford Performance هم دارد که خروجی قدرت پیشرانه را به بالای 700 اسب‌بخار افزایش می‌دهد.

گری پترسون، مدیر شلبی آمریکا در بیانیه‌ای گفته: «ما خودرویی زیبا با عملکرد فنی فوق‌العاده هیجان‌انگیز و فرمان‌پذیری پویا طراحی کرده‌ایم. شلبی GT هم برای جاده و هم برای پیست خودرویی کم‌نظیر است. رانندگی با آن برای ساحل رفتن در آخر هفته‌ها یا هر روز صبح سر کار رفتن می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای باشد. علاوه‌براین، GT تنها مدل شلبی مجهز به پیشرانه تنفس طبیعی هشت سیلندر خورجینی است که می‌توانید آن را در مدل کانورتیبل اتومات خریداری کنید. ماشین‌بازها قطعاً عاشق آن خواهند شد.»

شلبی همچنین یک نسخه دیگر از این خودرو با نام GT-H را رونمایی کرده که در طراحی آن، از مدل‌های هرتز که شلبی در میانه‌های دهه قبلی میلادی تولید می‌کرد الهام گرفته شده است. GT-H را می‌توانید در دو رنگ بدنه مشکی یا سفید با خطوط مسابقه‌ای طلایی سفارش دهید. آپشن رینگ‌های طلایی هم برای آن ارائه شده است. برای متفاوت‌تر کردن GT-H از شلبی GT معمولی، خودرو تفاوت‌هایی در بخش طراحی جلو داشته و سیستم تعلیق آن هم تقویت شده است.

قیمت GT-H هنوز تعیین نشده، ولی قیمت GT از 61 هزار و 345 دلار شروع می‌شود. اضافه کردن آپشن‌ها یا پکیج‌ها این قیمت را بیشتر خواهد کرد.

دیدگاه کاربران