اسباب‌بازی الکتریکی 140 میلیون تومانی!

میکرولینو، میکروکاری برای اروپا

30 مرداد 1397 06:00

تقریباً 56 سال از تاریخی که ب‌ام‌و تولید مدل معروف ایزتا را متوقف کرد می‌گذرد. حال یک شرکت سوئیسی قصد دارد با مدل جدید خود به نام میکرولینو، ما را دوباره با مفهوم یک خودرو شهری دو سرنشین تک در آشنا کند. این خودرو فقط 2.4 متر طول و همان‌طور که گفتیم، روی صندلی نیمکتی خود فقط جا برای 2 سرنشین دارد. به دلیل بازشدن در آن از قسمت جلو، پارک کردن میکرولینو در فضاهای کوچک بسیار راحت شده است.

این خودرو که جدیدترین میکروکار اروپا محسوب می‌شود، ظرفیت دو سرنشین دارد و پیشرانه 20 اسب‌بخاری آن با یک بار شارژ شما را 126 کیلومتر جابجا خواهد کرد.قدرت موردنیاز آن از یک موتور الکتریکی 20 اسب‌بخاری با 110 نیوتن‌متر گشتاور تامین می‌شود. با این پیشرانه، خودرو حداکثر سرعتی برابر با 90 کیلومتربرساعت دارد که برای رانندگی داخل شهر کاملاً کافی است. شرکت این خودرو الکتریکی کوچک را با دو آپشن باتری روانه بازار خواهد کرد؛ یک پک باتری کوچک 8 کیلووات ساعتی با 126 کیلومتر ظرفیت پیمایشی و یک باتری بزرگ‌تر 14.4 کیلووات ساعتی با 202 کیلومتر ظرفیت پیمایشی با یک بار شارژ.

شارژ کردن این باتری‌ها با یک سوکت برق معمولی 4 ساعت زمان می‌برد و در اروپا، هزینه آن معادل 1.5 یورو خواهد بود. با استفاده از یک مبدل Type 2 این زمان به فقط 1 ساعت کاهش می‌یابد. تولید انبوه آن از اواخر سال جاری میلادی توسط شرکت ایتالیایی Tazzari که مالک 50 درصد Microlino AG است شروع خواهد شد.

برخلاف ابعاد بسیار کوچک خود، میکرولینو 300 لیتر فضای بار دارد. طراحی نسبتاً ساده کابین آن موجب شده تا شرکت قیمت خودرو را پایین نگه دارد. از دیگر اقداماتی که در راستای کاهش هزینه‌ها و قیمت نهایی انجام شده می‌توان به استفاده از یک نسخه تغییر یافته از موتور الکتریکی لیفت‌تراک و دستگیره درهای فیات 500 اشاره کرد.

شرکت Tazzari امسال می‌خواهد 100 دستگاه میکرولینو بسازد. سال 2019 این عدد احتمالاً بین 1500 تا 2 هزار دستگاه خواهد بود. بعدها شرکت می‌خواهد تیراژ میکرولینو را به سالانه 5 هزار دستگاه برساند. قیمت پایه آن از 12 هزار یورو شروع می‌شود. شرکت تا بدین جا حدوداً 7200 دستگاه میکرولینو را پیش‌فروش کرده است.

دیدگاه کاربران