نروژ و آلمان در صدر جدول رشد و فروش

افزایش 40 درصدی فروش برقی‌ها در قاره سبز

9 شهریور 1397 17:54

با رشد 40 درصدی فروش خودروهای پاک در نیمه ابتدایی سال 2018، تعداد خودروهای برقی، هیبریدی و خودروهایی با آلایندگی کم، در اروپا به مرز یک‌میلیون دستگاه رسید تا پس از چین و جلوتر از ایالات‌متحده قرار بگیرد.

انتظار می‌رود تا پایان سال جمعیت خودروهای برقی، هیبریدی و بنزینی با آلایندگی پایین در اروپا به یک‌میلیون و 350 هزار دستگاه برسد.به گزارش گاردین، اروپا یک سال پس از چین که بازاری به نسبت بزرگ‌تر دارد، به رقم یک‌میلیون دستگاهی رسید. آمریکا که از لحاظ تعداد خودروهای فروخته‌شده تقریباً هم‌تراز اروپاست، هنوز به رقم طلایی یک‌میلیون نرسیده است و انتظار می‌رود طی سال جاری با استقبال از محصولات جدید تسلا به این رقم برسد.

در نیمه ابتدایی سال حدود 195 هزار خودروی پلاگین در کشورهای اتحادیه اروپا، ایسلند، لیختن‌اشتاین، نروژ و سوئیس به فروش رسید که از رشد 42 درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال پیش حکایت داشت. با ادامه این روند صعودی در فروش، انتظار می‌رود تا پایان سال جمعیت این خودروها در اروپا به یک‌میلیون و 350 هزار دستگاه برسد.

در حالی خودروهای پلاگین با رشدی این‌چنینی مواجه بودند، فروش کلی خودرو در اروپا تنها 2 درصد رشد داشت و انتظار می‌رود تا پایان سال به 2.35 درصد برسد.

نروژ پیشگامی خود را درزمینه خودروهای پاک امسال هم ادامه داد و به رقم بسیار بزرگ 36 هزار 500 دستگاه درفروش پلاگین‌ها دست‌یافت. البته رشد سریع فروش این خودروها در آلمان، بزرگ‌ترین بازار خودروی اروپا، ممکن است جایگاه صدر جدول را در پایان سال تغییر دهد. آمار فروش این خودروها در نیمه ابتدایی سال به 35 هزار و 492 دستگاه رسید.

مترجم : مسلم تقوی

منبع : theguardian.com

دیدگاه کاربران