افزایش قیمت بنزین در دستور کار وزارت نفت نیست

سوخت خودرو گران نمی‌شود

3 شهریور 1397 13:00

طی ماه‌های گذشته بحث در مورد افزایش قیمت بنزین بسیار داغ شده است. شاید مهم‌ترین منبع این شایعات استفاده مجدد از کارت سوخت و تعویض کارت‌ سوخت‌های قدیمی بود.

وزیر نفت: موضوع افزایش قیمت سوخت را شنیده‌ام، اما گرانی قیمت بنزین در دستور کار وزارت نفت نیست.مساله کنترل مصرف سوخت برای دولت اهمیت بالایی دارد. از یک‌سو یارانه‌ای که دولت از این طریق پرداخت می‌کند بیشتر در اختیار طبقه‌های مرفه قرار می‌گیرد و چندان در راستای هدفمندی یارانه‌ها نیست. از سوی دیگر به دلیل ارزان بودن بنزین ایران نسبت به کشورهای همسایه همیشه موضوع قاچاق سوخت مساله‌ای مهم برای مسئولان بوده است. حالا با کاهش ارزش پول ایران، طبیعی است حجم بیشتری از سوخت یارانه‌دار داخلی به کشورهای دیگر قاچاق شود.

این‌ها دلایلی است که دولت را درزمینه استفاده مجدد از کارت سوخت و طرح‌هایی که به دنبال آن اجرایی می‌شود، محق خواهد کرد. البته درزمینه افزایش قیمت سوخت هم گمانه‌زنی‌هایی شده و بحث‌های کارشناسی هم صورت گرفته است.

در وزارت راه هم تلاش‌هایی برای افزایش قیمت سوخت و کاهش قیمت خودرو در جریان است.

در همین زمینه، وزیر نفت توضیحاتی پیرامون انتشار اخباری مبنی برافزایش قیمت بنزین ارائه کرد. به گزارش خانه ملت، بیژن نامدار زنگنه درباره انتشار اخباری مبنی برافزایش قیمت بنزین، گفت: «بنده نیز این موضوع را شنیده‌ام، اما گرانی قیمت بنزین در دستور کار وزارت نفت نیست.»

نویسنده : مسلم تقوی

منبع : باما

دیدگاه کاربران