برادر ناتنی تویوتا سوپرا زودتر آمد

رونمایی از نسل جدید ب‌ام‌و Z4

4 شهریور 1397 11:00

پس از سال‌ها انتظار، تصاویر جاسوسی و شایعات مختلف، ب‌ام‌و Z4 مدل 2019 بالاخره در پبل‌بیچ رونمایی شد. دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، مدل رونمایی شده تریم First Edition مدل M40i است. برخلاف نامی که دارد، این مدل قرار نیست زودتر از همه به نمایندگی‌های ب‌ام‌و بیاید. طبق اعلام شرکت، فروش Z4 30i از بهار 2019 شروع می‌شود و مدل قوی‌تر M40i حداقل تا سه ماه دوم 2019 وارد نمایندگی‌ها نخواهد شد.

نسل جدید ب‌ام‌و Z4 شباهت زیادی به مدل کانسپت خود دارد که در آن شاهد طراحی بسیار متفاوتی مخصوصاً در بخش جلو هستیم.تریم M40i به یک پیشرانه 3 لیتری توربو شش سیلندر خطی مجهز است و به کمک آن، خودرو صفر تا صد را در 4.4 ثانیه پر می‌کند. در بیانیه مطبوعاتی، ب‌ام‌و اعلام کرده که M40i ویژه بازار اروپا قدرتی برابر با 335 اسب‌بخار دارد، ولی این عدد برای نسخه‌های بازار آمریکا هنوز اعلام نشده است. به خاطر استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر اروپا، احتمال این‌که نسخه آمریکا قدرت بیشتری داشته باشد بالاست. علاوه‌براین پیشرانه قوی، نسخه فرست ادیشن به کمک‌فنرهای سازگارشونده، ترمزهای M Sport و یک دیفرانسیل عقب کنترل الکترونیکی لغزش محدود مجهز شده است. ب‌ام‌و هنوز نمی‌خواهد همه جزئیات Z4 را فاش کند و اعلام مشخصات فنی کامل آن را به 18 سپتامبر موکول کرده است.

خوشبختانه، Z4 نهایی ظاهر بسیار زیباتری از مدل‌هایی که در تصاویر جاسوسی دیده بودیم دارد. طراحی بخش جلوی آن را می‌توان جذاب‌ترین قسمت Z4 جدید دانست که از یک جلوپنجره ترکیبی جدید بهره می‌برد. به‌طورکلی، ظاهر Z4 جدید بسیار اسپرت است. چراغ‌های جلوی آن طراحی متفاوتی با دیگر محصولات شرکت داشته و به‌جای میله‌های جلوپنجره که در همه مدل‌های ب‌ام‌و دیده‌ایم، در این خودرو از یک طراحی Y شکل استفاده شده است. کاپوت جلو باوجود خطوط طراحی روی خود، ظاهری فوق‌العاده جذاب و چشم‌نواز دارد.

در کناره‌ها، دریچه‌های هوای پشت چرخ‌های جلو وظیفه خارج کردن هوای داغ ترمزها را بر عهده دارند. برخلاف Z4 فعلی، نسل جدید این خودرو از یک سقف پارچه‌ای بهره می‌برد. رینگ‌های 19 اینچ مشکی آن طراحی 5 پر دوگانه دارند. در بخش عقب خودرو شاهد یک جفت سراگزوز ذوزنقه‌ای هستیم.

داخل کابین، Z4 به مواردی مانند صفحه‌نمایش هدآپ، صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتال، صفحه‌نمایش عریض سیستم اطلاعات سرگرمی و یک صفحه‌نمایش کوچک برای سیستم تهویه مطبوع مجهز است. کنسول مرکزی دکمه‌های تغییر حالت رانندگی، دسته‌دنده و یک دکمه چرخشی برای کنترل سیستم اطلاعات سرگرمی را در خود جای داده است. از دیگر موارد قابل‌توجه کابین Z4 می‌توان به صندلی‌های اسپرت با روکش چرم، و سیستم صوتی هارمان کاردون اشاره کرد.

دیدگاه کاربران