با معرفی 3 مدل جدید

افزایش تنوع مدل‌های ب ام و Z4

31 شهریور 1397 10:00

یک ماه پیش، ب‌ام‌و از Z4 جدید در مراسمی در منطقه پبل بیچ (Pebble Beach) واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا پرده‌برداری کرد که با معرفی مدلی از این خودرو تحت عنوان M40i فرست ادیشن (M40i First Edition) همراه بود. اکنون این خودروساز آلمانی سه نسخه دیگر از این خودروی اسپرت را نیز معرفی کرده است.

اختلاف قدرت مدل‌های مختلف ب‌ام‌و Z4 به 185 اسب‌بخار می‌رسد.این سه نسخه عبارتند از 20i sDrive، 30i sDrive و M40i.

بر خلاف نسخه اولیه یعنی فرست ادیشن، این سه نسخه محدودیتی در تعداد تولید نخواهند داشت و ب‌ام‌و اعلام کرده است که مدل 30i sDrive به زودی در نمایندگی‌های این شرکت در سرتاسر ایالات متحده برای فروش عرضه خواهد شد. همانطور که از نوع نام گذاری مشخص است، نسخه M40i مدل 2020 سال آینده عرضه خواهد شد، اما نسخه 20i sDrive برای فروش در بازار آمریکا در نظر گرفته نشده است.

ب‌ام‌و Z4 20i sDrive

نیروی مورد نیاز برای ضعیف‌ترین از Z4 توسط پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری تامین می‌شود که با بهره‌مندی از توربوشارژر می‌تواند حداکثر 197 اسب‌بخار قدرت تولید کند. این پیشرانه قدرت خود را به واسطه جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد.

ب‌ام‌و Z4 30i sDrive

این نسخه نیز از همان پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری مدل 20i بهره می‌برد، با این تفاوت که ب‌ام‌و در این نسخه تغییراتی را اعمال کرده که سبب شده قدرت و گشتاور تولیدی آن به ترتیب برابر با 255 اسب‌بخار و 400 نیوتن‌متر شود. این نسخه می‌تواند در عرض 5.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتربرساعت دست پیدا کند که رقم قابل توجهی است.

ب‌ام‌و Z4 M40i

همانند نسخه فرست ادیشن که در رونمایی اولیه در پبل بیچ معرفی شد، این نسخه نیز به پیشرانه 6 سیلندر خطی با حجم 3.0 لیتر به همراه توربوشارژر مجهز است که می‌تواند 382 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند. به این ترتیب این خودرو می تواند در عرض 4.4 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 96 کیلومتربرساعت برسد.

به غیر از پیشرانه، تجهیزات دیگری نیز بر روی نسخه M40i وجود دارد که در نسخه‌های چهار سیلندر به صورت آپشن قابل سفارش هستند. این تجهیزات عبارتند از:

  • سیستم تعلیق فعال با ضربه‌گیرهای الکترونیکی
  • ترمزهای ارتقا یافته
  • قفل دیفرانسیل عقب از نوع الکترونیکی

ب‌ام‌و Z4 30i sDrive، مدل 2019، ماه مارس در نمایندگی‌های ب‌ام‌و در ایالات متحده عرضه خواهد شد و پس از آن نوبت به نسخه M40i خواهد رسید. البته ب‌ام‌و هنوز قیمت این خودروها را اعلام نکرده است.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران