چهره‌ای تازه برای شاسی‌بلند رنو

انتشار تصاویر جاسوسی از فیس‌لیفت کولیوس

4 شهریور 1397 15:00

این روزها محصولات ساخت رنو در کلاس شاسی‌بلندها در بازار خودروی اروپا در حال گذراندن روزهای خوشی هستند. به عنوان نمونه هردو مدل کپچر و کجار در میان رقبای خود جایگاه خوبی داشته و در سگمنت خود جزء پر فروش‌ترین‌ها هستند. اما شاسی‌بلند پرچمدار این شرکت یعنی کولئوس هنوز برای رسیدن به بالاترین جایگاه در میان رقبای خود نیاز به سعی و تلاش بیشتری دارد.

با مشاهده همین تصاویر نیز می‌توان متوجه شد که بیشترین تغییرات در مدل جدید کولئوس قرار است در بخش جلویی آن اعمال شود.اکنون این شرکت فرانسوی تصمیم گرفته پروسه پیشرفت این خودرو را کمی سرعت ببخشد و با انجام یک تغییر چهره زود هنگام برای کولئوس، آن را برای مصاف با رقبا بیشتر آماده سازد. به تازگی تصاویری از نمونه تحت آزمایش این خودرو منتشر شده که البته بدنه آن تحت پوشش‌های استتاری قرار گرفته است.

با مشاهده همین تصاویر نیز می‌توان متوجه شد که بیشترین تغییرات در مدل جدید کولئوس قرار است در بخش جلویی آن اعمال شود چراکه می‌توان طراحی جدید سپر جلو، گرافیک جدید چراغ‌ها و جلوپنجره‌ای تازه را از زیر پوشش‌ها تشخیص داد. در بخش عقب خودرو نیز تلاش شده تا به وسیله پوشش‌های استتاری، تغییرات جدید مخفی بمانند اما هنوز می‌توان طراحی جدید سپر عقب و تغییرات در چراغ‌های عقب را تشخیص داد.

نکته جالب در مورد کولئوس جدید این است که به نظر می‌رسد محل جایگیری خروجی اگزوز در سپر این خودرو نسبت به مدل فعلی تغییر کرده که می‌توان آن را تحول مثبت دیگری در این خودرو دانست.

همان‌طور که برادر کوچکتر کولئوس یعنی کجار در فیس‌لیف جدید خود به نمایشگر بزرگتری در کابین نسبت به مدل قبل مجهز شده، انتظار می‌رود نسخه تازه کولئوس نیز در فضای کابین از چنین امکانی بهره‌مند شود. در کنار این، تعدادی از سیستم‌های ایمنی جدید و فناوری‌های دستیار راننده نیز به این خودرو افزوده خواهند شد.

برخی شنیده‌ها از امکان نصب پیشرانه جدید 1.3 لیتری توربو بنزین‌سوز( که در مشارکت با مرسدس‌بنز طراحی شده) در کولئوس جدید خبر می‌دهند که البته هنوز رسماً از سوی شرکت رنو تایید نشده است. حتی اگر شاهد نصب این پیشرانه در کولئوس نباشیم، باز هم می‌توان انتظار داشت که در نسخه تازه این خودرو نسبت به اعمال جدیدترین استانداردهای آلایندگی در پیشرانه‌ها اقدام شود.

شرکت رنو درنظر دارد که نسخه به‌روزرسانی شده از مدل کجار را در اوایل اکتبر امسال در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی کند، در نتیجه مدل جدید کولئوس نیز در سال آینده و احتمالاً در جریان نمایشگاه خودرو ژنو معرفی خواهد شد.

دیدگاه کاربران