آغاز فصل جدید با کانسپت GT X Expermintal

رونمایی از زبان طراحی جدید اپل

9 شهریور 1397 12:00

ماه پیش شرکت اپل از ساخت کانسپت جدیدی خبر داد تا به همگان نشان دهد که خودروهای این شرکت در آینده چگونه خواهند بود. اکنون نقاب از چهره این کانسپت کنار رفته و یک کراس‌اور کوپه جمع‌وجور ظاهر شده است.

پیشرانه کاملاً برقی، استفاده از فناوری‌های خودران و طراحی جسورانه از ویژگی‌های محصولات شرکت اپل در آینده خواهند بود.خودروی مذکور GT X Expermintal نام دارد که جانشینی برای اپل مونزا و خودروهای سری GT خواهد بود. این خودرو قرار است اولین تغییر مهم در رویه این شرکت به منظور تقویت جایگاه محصولات خود باشد.

این کانسپت روی پلتفرمی سبک وزن بنا شده و تنها 4.06 متر طول دارد. هرچند سایز چرخ‌های این خودرو 17 اینچ اعلام شده اما در ظاهر بزرگ‌تر به نظر می‌رسند. نیروی محرکه خودرو از پیشرانه‌ای برقی به قدرت 50 کیلووات-ساعت تامین می‌شود که با نسل جدید باطری‌های لیتیوم یون حمایت شده و به صورت القایی شارژ می‌شود. شرکت اپل صراحتاً اعلام کرده که قرار نیست خودروی GT X Expermintal به صورت کامل خودران باشد اما در عوض از فناوری خودران سطح 3 در آن استفاده خواهد شد. به بیان ساده‌تر، این خودرو توانایی انجام تمام جنبه‌های مورد نیاز برای رانندگی را در اختیار دارد اما راننده نیز باید بتواند در مواقع مورد نیاز مداخله کند.

غیر از این موارد، این کانپست زبان طراحی جدیدی برای نمای جلو و عقب ساخته‌های شرکت اپل در آینده را به نمایش می‌گذارد. در نمای جلو، اکنون لوگوی شرکت در مرکز توجه قرار گرفته درحالی‌که عناصر دیگری فرم نهایی را تکمیل می‌کنند. در بخش عقب خودرو، چرا‌غ‌ها فرمی یکسان با چراغ‌های جلو دارند.

طراحی فضای کابین نیز در سادگی از فضای بیرونی خودرو تبعیت نموده و جا را برای فناوری‌های تصویری و دیجیتال بیشتر باز کرده است. سقف پانورامیک شیشه‌ای با قابلیت باز شدن در همراهی با شیشه‌های جانبی بزرگ خودرو، احساس بهتری از سواری با این خودرو را به سرنشینان منتقل خواهد کرد.

روی داشبورد ساده این خودرو تنها یک صفحه نمایش بزرگ به چشم می‌خورد. دو صفحه نمایش کوچک دیگر نیز در کناره‌های داشبورد وجود دارند. در این خودرو به جای آینه‌های جانبی، از دو دوربین استفاده شده که تصاویر فضاهای کناری خودرو را در صفحه نمایش به تصویر می‌کشند.

مدیرعامل شرکت اپل اعتقاد دارد که با نمایش این کانسپت، شرکت اپل عزم خود برای آفرینش نسل جدیدی از محصولات این برند را به نمایش گذاشته است.

وی معتقد است که تمرکز بر هویت این برند که بر ارزش‌هایی همچون «آلمانی بودن، قابلیت دسترسی برای اقشار مختلف و هیجان‌انگیز بودن» مبتنی است، می‌تواند نقش مهمی در بازگشت این خودروساز به موفقیت پایدار ایفا کند. میشاییل لوشلار اضافه می‌کند که کانسپت GT X Expermintal چگونگی تبدیل ارزش‌های این برند به واقعیت را به معرض نمایش گذاشته است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران