در پنج شهر دنیا، با همکاری لوفت‌هانزا

برنامه ب‌ام‌و برای رونمایی خلاقانه کانسپت iNEXT

12 شهریور 1397 12:00

شرکت ب‌ام‌و که بدون شک یکی از غول‌های خودروسازی دنیا محسوب می‌شود، اعلام کرده قصد دارد با همکاری شرکت Lufthansa Cargo پروژه پرواز جهانی ب‌ام‌و ویژن iNEXT را آغاز کند.

این ویترین پرنده، قرار است طی 5 روز به 5 شهر مختلف دنیا سفر کرده و مردم را با iNEXT آشنا کند.گفته می‌شود 300 خبرنگار خودرویی بین‌المللی از رسانه‌های مختلف در این برنامه شرکت خواهند داشت و همراه با هواپیمای بوئینگ 777F لوفت‌هانزا، در همین ماه سپتامبر به 5 شهر مختلف دنیا قرار است سفر کنند.

دو شرکت با همکاری هم هواپیمای مذکور را به‌طور خاص برای این برنامه آماده کرده‌اند و گفته می‌شود یک بخش ویژه روی هواپیما طراحی شده تا پیش‌نمایشی از کانسپت iNEXT ب‌ام‌و روی آن نمایش داده شود. درواقع این هواپیما را می‌توان نوعی ویترین پرنده کانسپت ب‌ام‌و ویژن iNEXT معرفی کرد.

پس از رسیدن به هر مقصد، یک پلتفرم ویژه آماده نمایش کانسپت مذکور خواهد بود. برای این منظور بیش از 7.5 کیلومتر سیم‌کشی، 78 هزار عدد چراغ LED ر 165 ماژول ویدیو LED و همچنین 10 دستگاه پروژکتور 13 هزار لومن ANSI قرار است به‌منظور روشن کردن سطح هواپیما استفاده شوند.

گفته می‌شود برای ساخت یک پلتفرم مناسب به‌منظور نمایش مدل کانسپت ب‌ام‌و ویژن iNEXT حدوداً 30 تن مواد اولیه استفاده خواهد شد.

پیتر گربر، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره Lufthansa Cargo AG دراین‌باره می‌گوید: «محصولات رویایی به رونمایی‌ها و معرفی‌های رویایی نیاز دارند. ما از این‌که امکان چنین رونمایی خارق‌العاده‌ای را با همکاری ب‌ام‌و فراهم کرده‌ایم بسیار خوشحال هستیم.»

BMW Vision INEXT Concept

این هواپیما از روز 9 سپتامبر سفر دور دنیای خود را از فرودگاه مونیخ در آلمان به سمت نیویورک شروع می‌کند. مقاصد بعدی به ترتیب سن فرانسیسکو و پکن هستند و نهایتاً روز 14 سپتامبر هواپیما در فرودگاه فرانکفورت به زمین خواهد نشست.

کلاوس فرولیش، عضو هیئت‌مدیره ب‌ام‌و AG که مسئول این پروژه هم بوده می‌گوید: «iNEXT ایده حمل‌ونقلی خلاقانه ما برای آینده است، ازاین‌رو ما فکر کردیم که باید رونمایی این مدل کانسپت هم باید کاملاً به شیوه‌ای جدید انجام بگیرد. این پروازهای جهانی بدون شک روش خوبی برای جلب‌توجه همه به‌سوی این خودرو خواهد بود.»

دیدگاه کاربران